ضیافت ترامپ در کاخ سفید برای تغییر نتایج انتخابات

رئیس جمهور آمریکا در راستای تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری، میزبان دادستان‌های کل چند ایالت بود.

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از سی ان ان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات، ضیافت ناهار و جلسه مهمی با حضور دادستان‌های کل چند ایالت آمریکا تشکیل داد.

بر این اساس، ترامپ همچنان به تلاش‌های خود برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات ادامه می‌دهد. او امروز ضیافت ناهاری در کاخ سفید ترتیب داد و در کنار آن جلسه‌ای برگزار کرد. دوازده دادستان کل از ایالت‌های مختلف آمریکا میهمانان این مراسم و جلسه بودند. یکی از این افراد، دادستان کل ایالت تگزاس است. او از دادگاه عالی آمریکا خواسته است نتایج انتخابات ریاست جمهوری اخیر را در چهار ایالتی که جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات در آن پیروز شده بود را باطل کند.


بیشتر بخوانید؛

اقدام عجیب دونالد ترامپ در روز مراسم تحلیف


سی ان ان اعلام کرد: این تلاش‌ها از روی ناامیدی و اقداماتی تهاجمی است و بر اساس قانون اساسی آمریکا و واقعیت‌های موجود انتخابات، اشتباه است. البته باید توجه داشت دادستان کل ۱۷ ایالت دیگر آمریکا نیز روز گذشته به دادگاه عالی این کشور اعلام کردند از شکایت دادستان کل ایالت تگزاس پشتیبانی می‌کنند.

ترامپ این شکایت را گامی بزرگ توصیف کرده است. البته اگر او در این پرونده نیز شکست بخورد بعید است بازهم تسلیم شود و به سراغ ماجرای دیگری خواهد رفت همانطور که بار‌ها این کار را انجام داده است. در پرونده مطرح در دادگاه عالی شاهد بودیم که وقتی دادگاه عالی آمریکا، شکایت مطرح درباره ایالت پنسیلوانیا و به چالش کشیدن نتیجه انتخابات را رد کرد، ترامپ سعی کرد خودش را از این ماجرا دور کند و بگوید این پرونده، کار او نبوده است.

درست است که این پرونده را خود ترامپ مطرح نکرده بود، اما رودی جولیانی، مشاور حقوقی ارشد ترامپ و دیگران این پرونده را پیش برده بودند. حالا ماجرای شکایت اخیر مطرح شده است. این درحالی است که کارشناسان حقوقی می‌گویند این صحبت‌های ترامپ و طرفدارانش پایه و اساس حقوقی و قانونی ندارد.

223788

مطالب مرتبط