گزارش مدیر عامل بانک مسکن از عملکرد 8 ماهه اول سال

شایان اعلام کرد: بانک مسکن از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه رقمی معادل 11 هزار و 216 میلیارد تومان انواع تسهیلات ساخت و خرید مسکن پرداخت کرد که 3 هزار و 882 میلیارد تومان آن به سازندگان و تولیدکنندگان مسکن برای افزایش عرضه خانه در سراسر کشور ارایه شد و 7 هزار و 334 میلیارد تومان دیگر نیز به صورت تسهیلات خرید خانه به متقاضیان خرید واحد مسکونی پرداخت شد.

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیر عامل بانک مسکن با بیان اینکه سبد تسهیلات ساخت و خرید مسکن قابل ارایه توسط بانک مسکن به لحاظ میزان سقف ریالی و شرایط پرداخت و نحوه دریافت، در شهرهای مختلف کشور و برای مشتریان مختلف متفاوت است، افزود: طی 8 ماهه اول امسال 16 هزار و 288 فقره تسهیلات ساخت و 73 هزار و 255 فقره نیز تسهیلات خرید مسکن به مشتریان پرداخت کرده ایم.

شایان با مقایسه معنادار بین روند تغییرات در حجم پرداخت تسهیلات خرید مسکن و حجم معاملات خرید خانه به نقش محوری این تسهیلات در پشتیبانی گروهی از خریداران برای ماندن در بازار و کمک به خانه دار شدن آنها اشاره کرد و گفت: در شهر تهران طی ماه آبان حجم معاملات خرید و فروش واحد مسکونی نسبت به مهر ماه حدود 48 درصد کاهش پیدا کرد که به معنای نصف شدن معاملات مسکن در این فاصله زمانی است. هر چند اطلاعات معاملات مسکن بقیه شهرهای کشور برای فصل پاییز اعلام نشده است اما شواهد بیانگر رکود و کاهش خرید و فروش خانه و آپارتمان در دیگر شهرهای کشور است. اما با این حال میزان استفاده از تسهیلات خرید مسکن مربوط به بانک مسکن در آبان ماه امسال نسبت به مهر ماه تنها 22 درصد کاهش پیدا کرد. بنابراین روند دریافت و استفاده از این تسهیلات خود نشانگر اتکای بخشی از جامعه متقاضی مسکن به تسهیلات بانکی برای صاحب خانه شدن است.

بیشتر بخوانید:

پیام تسلیت مدیرعامل بانک مسکن در پی شهادت سردار فخری زاده

استقرار میز خدمت بانک مسکن برای کادر درمان در بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج)

شایان مدیر عامل بانک مسکن تصریح کرد: تسهیلات ساخت مسکن قابلیت انتقال به خریداران واحدهای مسکونی نوساز را تحت شرایط و ضوابط مشخص دارد. همین قابلیت باعث شده گروهی از سازنده ها از تسهیلات ساخت برای سرمایه گذاری های ساختمانی خود استفاده کنند.

در ماه گذشته بانک مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یکم بیش از 7 میلیارد تومان تسهیلات ساخت به شکل انفرادی یا مجتمع سازی برای افزایش عرضه مسکن در کشور به متقاضیان پرداخت کرد.

همچنین از محل صندوق پس انداز مسکن یکم، یک هزار و 760 خانه اولی در سراسر کشور صاحب خانه شدند. ماه گذشته نزدیک به 240 میلیارد تومان تسهیلات خرید مسکن به سپرده گذاران صندوق پس انداز مسکن یکم پرداخت شد.

در ماه مهر ماه 2 هزار و 58 نفر خانه اولی صاحب حساب در صندوق یکم توانستند تسهیلات مربوط را از صندوق دریافت و نسبت به خرید مسکن اقدام کنند.

بنابراین بانک مسکن در حوزه پرداخت تسهیلات خانه اولی نیز به گونه ای عمل کرده که افراد بیشتری در مقایسه با سایر خریداران مسکن در بازار رکودی حضور دارند.

223738

مطالب مرتبط