دولت آمریکا به عنوان آخرین دشمن بیت کوین

یکی از آخرین گزارش های وب سایت خبری تحلیلی کوین تلگراف حاکی از آن است که اگرچه بیت کوین به عنوان بزرگترین دارایی دیجیتال دنیای کریپتو و ارزهای دیجیتال توانسته پله های موفقیت را با قدرت طی کند و رشد خیره کننده ای به نمایش بگذارد ولی رویکرد و اقدامات دولت آمریکا می تواند تهدیدی برای این رمزارز تلقی شود.

به گزارش سایت خبری پرسون، رایان سلکیس (Ryan Selkis) به عنوان یکی از بنیانگذاران مرکز تحقیقات مِساری (Messari) نقطه نظرات خود را در آخرین مصاحبه خود با منابع خبری راجع به وضعیت فعلی صنعت کریپتو و آینده احتمالی پیش روی آن ارائه داده است. وی به طور کلی بر این باور است که طرفداران بیت کوین در حال حاضر باید دولت ایالات متحده آمریکا را به عنوان یکی از بزرگترین دشمنان خود در نظر گرفته و تلاش کنند پیروز این میدان شوند.

دولت ایالات متحده آمریکا در حال حاضر بیت کوین را به عنوان راهی برای دور زدن تحریم های بین المللی می داند و از این رو به شدت با نفوذ آن به بازارهای جهانی مخالف است. از طرفی ۸۰ درصد از ظرفیت ماین یا استخراج رمزارز بیت کوین در اختیار دشمنان آمریکا یعنی کشورهای چین، روسیه و ایران قرار دارد و این می تواند نگرانی مقامات آمریکا و مخالفت دولتمردان این کشور با بیت کوین را دو چندان کند.

سوال مهمی که ذهن بسیاری از تریدرها و سرمایه گذاران بازار کریپتو و ارزهای دیجیتال را در این راستا به خود مشغول کرده این است که آیا دولت بایدن به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا رویکرد دوستانه ای نسبت به بیت کوین خواهد داشت یا خیر؟

بیت کوین را باید به عنوان یک دارایی کاملا دیجیتال و ناملموس در نظر گرفت که حمله و آسیب رساندن به آن بسیار بعید و شاید غیر ممکن به نظر می رسد. این دارایی از طرف دیگر در مقایسه با سرمایه های دیگر عملکرد بسیار بهتری را در بازه زمانی مشابه به ثبت رسانده است.

طرفداران بیت کوین از زمان پیدایش آن در سال ۲۰۰۹ تاکنون تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا جایگاه عادلانه و مورد قبولی را در میان دولت های مختلف برای رمزارز بیت کوین به وجود آورند و تا حدودی نیز در این زمینه موفق بوده اند. از طرفی نگرانی ها راجع به ادامه ممنوعیت استفاده از بیت کوین در ایالات متحده آمریکا همچنان در حال افزایش است و این در حالی است که یکی از مدیران دولتی آمریکا به نام بریان بروکس(Brian Brooks) اظهار داشته است که بخشی از بدنه دولت کاملا به نفع بیت کوین رای می دهند.

قابل توجه است که دولت آمریکا در سال ۱۹۹۳ اقدام به مصادره سرمایه طلای بخش اعظمی از مردم کرد و برخی از افراد تازه وارد به دنیای کریپتو نگران تکرار این اتفاق در رابطه با بیت کوین هستند ولی باید توجه داشت که دولت ها نمی توانند هیچگونه تسلطی بر دارایی های بیت کوین مردم داشته باشند ولی از طرفی نیز باید پذیرفت که مخالفت دولت ها با این دارایی می تواند در کاهش نرخ آن موثر باشد.

سلکیس از سوی دیگر به مزیت ها و نقاط قوت بیت کوین اشاره کرد و گفت: بیت کوین را باید به عنوان یک دارایی کاملا دیجیتال و ناملموس در نظر گرفت که حمله و آسیب رساندن به آن بسیار بعید و شاید غیر ممکن به نظر می رسد. این دارایی از طرف دیگر در مقایسه با سرمایه های دیگر عملکرد بسیار بهتری را در بازه زمانی مشابه به ثبت رسانده است.

از طرفی نرخ بیت کوین همزمان با چاپ بی رویه اسکناس در آمریکا و بی ثباتی های اقتصادی در این کشور رشد قابل توجهی داشته است.

منبع: سام تایمز

223584