امام جمعه یزد مطرح کرد:

به جای دست درازی به طرف آمریکا و غرب به خدا توکل کنید

امام جمعه یزد در خطبه های مکتوب خود گفت: امروز نیز کسانی که به جای توکل به خدا، به سمت آمریکا و غرب دست دراز کرده‌اند، پایه کارشان سست و لرزان است همچنان که بار‌ها دیده‌ایم آن‌ها دردی از مردم ما دوا نمی‌کنند.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های مکتوب نماز جمعه یزد بر لزوم تسریع در مسیر رشد علم و خودکفایی و توسعه گفت: در سال‌های گذشته هر جا دستگاه و نهادی یا وزارتخانه‌ای، امور را به سرعت انجام نداد، مسئولان آن دستگاه مورد سرزنش مردم قرار گرفته اند. غفلت در بسیاری از امور قابل جبران نیست و مردم و کشور را عقب نگاه می‌دارد.

وی افزود: امروز نیز کسانی که به جای توکل به خدا، به سمت آمریکا و غرب دست دراز کرده‌اند، پایه کارشان سست و لرزان است همچنان که بار‌ها دیده‌ایم آن‌ها دردی از مردم ما دوا نمی‌کنند.

امام جمعه یزد با اشاره به شهادت شهید فخری زاده تأکید کرد: این شهید والامقام با کار و جدیتی که داشت در اغلب پیشرفت‌های علمی و هسته‌ای ما نقش ایفا کرده و با روحیه جهادی خود در مسیر پیشرفت علم هسته‌ای قدم برداشته و جوانان ما باید این ویژگی را الگو قرار دهند.

وی خلاقیت و خستگی ناپذیری و نوآوری را از ویژگی‌های دیگر این شهید دانشمند دانست و ادامه داد: خلاقیت، حلقه مفقوده آموزش‌هاست و سیستم آموزشی ما باید نسبت به گذشته در مسیر تحول قرار گیرد، زیرا در سیستم فعلی، خلاقیت، تفکر و تعقل، به شکل هدفمندی از سوی دشمنان بسیار کمرنگ دیده شده است.

ناصری از اخلاص در عمل به عنوان یکی از ویژگی‌های این شهید یاد کرد و گفت: تعداد دانشمندانی همچون شهید فخری‌زاده در کشور ما محدود است بنابراین دانشگاه‌ها، دانشجویان و اساتید باید احساس مسئولیت کرده و به میدان بیایند و جای خالی این شهید را پر کنند.

نماینده ولی فقیه در استان تأکید کرد: دشمن از عزت ما در هراس است بنابراین جوانان ما باید به پیش بروند و در گذشته زندگی نکنند بلکه آینده‌نگر، عمیق و دارای اندیشه و آرمان الهی باشند تا عزت کشور برقرار بماند.


بیشتر بخوانید؛

وابستگی برخی امور اقتصادی به خارج، مهمترین چالش‌ مدیریتی کشور


وی خواستار کاربردی شدن و قابلیت اجرایی علوم شد و افزود: دشمن توطئه‌های خود را آغاز کرده و مهمترین هدف آن، شکستن عظمت کشور ما است، اما بدانید که کشور ما و جوانان ما بسیار دارای عظمت و جایگاه هستند و هرگز خود را دست کم نگیرند، زیرا دشمن از توانمندی آن‌ها آگاه است و به همین دلیل از پیشرفت ایران می‌هراسد.

ناصری با گرامیداشت ۱۶ آذرماه، روز دانشجو عنوان کرد: دانشجویان توصیه‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دانشجو باید متفکر، اهل مطالعه، متدین، دارای بینش آینده‌نگر و تلاشگر باشد را مرور کنند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه عده‌ای در تلاش هستند که دین و علم را در منافات با یکدیگر جلوه دهند، ادامه داد: علم به وسیله دین، جایگاه و عظمت پیدا می‌کند و این فرضیه ناسازگاری دین و علم کاملا رد شده است.

وی با تأکید بر نیاز به حرکت جهادی در بسیاری از زمینه‌ها گفت: یکی از این زمینه‌ها خودکفایی در تولید خوراک دام و طیور است و لازم است با حرکت جهادی در همه استان‌ها در این زمینه به خودکفایی برسیم تا گرفتار ارز و دلال و ... نباشیم.

نماینده ولی فقیه از مردم، مسئولان و کادر درمان قدردانی کرد و افزود: مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و کادر درمان با تلاش شبانه‌روزی و مسئولان با برنامه ریزی توانسته اند تا حدی کرونا را مهار کنند، اما این حرکت‌ها باید ادامه پیدا کند تا انشالله در آینده‌ای نزدیک شاهد ریشه کنی این بیماری از کشور باشیم.

انتهای پیام/

222875