معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور:

پیگیر موضوع حذف سهمیه سوخت معلولان هستیم

نفریه گفت: سازمان بهزیستی پیگیر موضوع حذف سهمیه سوخت مازاد افراد دارای معلولیت است و مکاتبات زیادی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی داشته است.

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد نفریه معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور درباره علت حذف سهمیه سوخت مازاد افراد دارای معلولیت، اظهار کرد: افراد دارای معلولیت علاوه بر ۶۰ لیتر سهمیه سوخت که مانند سایر افراد دریافت می‌کردند، ۴۰ لیتر هم اضافه بر روی کارت سوخت آن‌ها اختصاص پیدا کرده بود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه به صورت غیر رسمی متوجه شدیم که کارگروه ماده ۸، ۴۰ لیتر اضافه سهمیه سوخت معلولان حذف کرده است، افزود: اعلام کرده که قصد دارند به صورت نقدی این سهمیه سوخت مازاد را پرداخت کنند.

نفریه تصریح کرد: در سال گذشته که سهمیه بنزین مطرح شد، طی نامه‌ای به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کردیم ۳۳۶ هزار معلول به سهمیه بنزین احتیاج دارند، افراد دارای معلولیتی که شاغل، دانشجو ... هستند و برای آن‌ها درخواست سهمیه مازاد داشتیم، اما در نهایت فقط به ۲۸ هزار نفر از افراد دارای معلولیت که پلاک ویژه دارند این سهمیه مازاد اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه افراد دارای معلولیت ناشنوایی و نابینایی پلاک ویژه ندارند و از دریافت این سهمیه سوخت مازاد محروم ماندند، افزود: سازمان بهزیستی مجدد با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نامه نگاری داشت تا برای این گروه از افراد دارای معلولیت هم سهمیه سوخت مازاد دریافت کند، اما خبر دار شدیم سهمیه سوخت معلولانی که پلاک ویژه هم داشتند قطع شده است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: بهتر قبل انجام این اقدام اطلاع رسانی صورت می‌گرفت، به بهزیستی از قبل اعلام می‌کردند و یا اقدامات اولیه را برای انجام کار در نظر می‌گرفتند. در این مدت ۲ هفته‌ای سازمان بهزیستی پیگیر این موضوع است و مکاتبات زیادی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی داشته ایم امیدواریم نتیجه‌ای که به آن می‌رسیم از شرایط قبل هم بهتر باشد.

نفریه با بیان کرد: فقط به ۲۸ هزار افراد دارای معلولیت سهمیه سوخت مازاد اختصاص پیدا کرده بود اما درحال رایزنی هستیم که برای تعداد بیشتری سهمیه دریافت کنیم و اگر سهمیه سوخت به کارت سوخت افراد دارای معلولیت واریز نشده و قرار است برای ۴۰ لیتر مازاد ۶۰ هزار تومان به صورت نقدی در نظر گیرند برای تعداد بیشتری از معلولان در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: البته بسیاری از افراد دارای معلولیت مایل هستند که این سهمیه سوخت در کارت سوخت آن‌ها واریز شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

222582