گزینه آخر برای پاک کردن ردپای دیجیتالی تان

دلایل زیادی برای پاک‌سازی کامل یا بخشی از یک اکانت شبکه اجتماعی و دور ریختن محتواهای منتشر شده روی آن وجود دارد. مکن است پست‌ها و محتواهایی روی شبکه اجتماعی خود داشته باشید که حدس بزنید کارفرمای جدید شما آن‌ها را دوست ندارد یا شریک جدید زندگی شما نباید آن‌ها را ببیند و مایه شرم‌سازی هستند.

به گزارش سایت خبری پرسون، دلایل زیادی برای پاک‌سازی کامل یا بخشی از یک اکانت شبکه اجتماعی و دور ریختن محتواهای منتشر شده روی آن وجود دارد.

ممکن است پست‌ها و محتواهایی روی شبکه اجتماعی خود داشته باشید که حدس بزنید کارفرمای جدید شما آن‌ها را دوست ندارد یا شریک جدید زندگی شما نباید آن‌ها را ببیند و مایه شرم‌سازی هستند.

گاهی اوقات هم دیگر به پست‌هایی که منتشر کردید؛ اعتقادی ندارید یا نظر و رویه شما تغییر کرده است و نمی‌خواهید با برچسب‌های قبلی شناخته شوید.

حذف کامل یک اکانت شبکه اجتماعی، آخرین کاری است که مجبور به انجام دادنش هستید. می‌توانید بدون حذف یک حساب کاربری، برخی پست‌ها را پاک کنید یا یک حساب کاربری را به طور کامل سفید کرده و از صفر شروع کنید.

می‌توانید نگاهی به حساب کاربری خود در چند سال گذشته بیندازید؛ مثلا ۵ یا ۱۰ سال و دنبال پست‌هایی بگردید یا دوره‌ای را انتخاب کنید که دیگر اعتقادی به آن ندارید یا نباید این پست‌ها به نام شما هنوز روی شبکه‌های اجتماعی وجود داشته باشند.

روش‌هایی هست که در هر شبکه اجتماعی از دست پست‌های دارای خاطرات بد، اتفاقات ناگوار، لحظات شرم‌آور و … رها شوید. در ادامه، سه شبکه اجتماعی بزرگ را بررسی و روش‌های پاک کردن پست‌ها و محتواها بدون حذف آن‌ها را خواهیم گفت:

توییتر

این شبکه اجتماعی گزینه‌های بیشتری برای پاک‌سازی تاریخچه نسبت به اینستاگرام و فیسبوک ارائه می‌دهد. چون توییتر رویکردی بازتر نسبت به برنامه‌ها و توسعه‌دهنده‌های شخص ثالث دارد. به این معنی که برنامه‌ها و توسعه‌دهندگان دیگر می‌توانند ابزارهایی برای حذف توییت‌های قدیمی ایجاد کنند.

بنابراین، مجموعه‌ای کامل از قابلیت‌ها برای پاک‌سازی حساب کاربری توییتر خود دارید اما شاید پیش از آن بخواهید تاریخچه توییتر خود را دانلود کنید. از صفحه تنظیمات در نسخه تحت وب روی گزینه Your Twitter data کلیک کنید و بعد آرشیوی از داده‌های خود دانلود کنید. برای مشاهده توییترهای خود روی کامپیوتر باید دستورالعمل‌ها را دنبال کنید.

برای حذف پست‌های قبلی به روش دستی می‌توانید پست مورد نظر را انتخاب کرده و روی فلش کوچک کنار آن کلیک کنید و گزینه Delete را بزنید تا آن پست حذف شود. انگار که هرگز نبوده است. فقط فراموش نکنید که هنگام حذف یک پست، نظرات و پاسخ‌های خود را پالایش کنید. در نسخه موبایل هم به این شکل می‌توان یک پست یا چندین پست را حذف کرد.

222157