عبدی در گفت‌وگو با پرسون؛

راه شهید فخری زاده توسط شاگردانش ادامه پیدا می‌کند

سخنگوی وزارت دفاع گفت: دکتر فخری زاده اولین شخصیتی بود که درحقیقت پس از ویروس کرونا با تیم تخصصی خود به فناوری ساخت کیت تشخیص کرونا دست پیدا کردند.

امیر عبدی سخنگوی وزارت دفاع در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبری پرسون، در خصوص تصریح ابعاد ترور دانشمند هسته ای کشور اظهار داشت: همانطور که قطعا ملت شریف ایران اسلامی مستحضر هستند، دکتر فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری‌های دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بودند که مأموریت این سازمان در وزارت دفاع درحقیقت پرداختن به موضوعات فناورانه قوی درحقیقت علمی و تخصصی است.

عبدی بیان کرد: دکتر فخری زاده یک چهره کاملا علمی و نخبگی درسطح کشور داشتند و در این سازمان در جهت ارتقاء قدرت دفاعی کشور تلاش می کردند و درطول چهل سال عمر پربرکت در نظام اسلامی به عنوان یک دانشمند متعهد متخصص و درحقیقت ولایت مدار نقش آفرینی کردند.

وی ادامه داد: دکتر فخری زاده اولین شخصیتی بود که درحقیقت پس از ویروس کرونا با تیم تخصصی خود به فناوری ساخت کیت تشخیص کرونا دست پیدا کردند. در همان روزهایی که کشور در سردرگمی بود و نمیدانست این ویروس چه ویژگی هایی دارد، ایشان با دانش وعلم و تخصصی که داشت به این کیت دست پیدا کرد و این کیت را دراختیار وزارت مجمع بهداشت و درمان قرار دادیم.

سخنگوی وزارت دفاع مطرح کرد: دستاوردهای دکتر فخری زاده سبب ناراحتی وعصبانیت نظام سلطه شیطان بزرگ آمریکا و رژیم صهیونیستی گشت و بعدش بلافاصله ایشان و تیم تخصصی‌اش در جهت تولید واکسن کرونا قدم برداشتند و در راستای تمامی اقلام و تجهیزاتی که در راستای حفظ و صیانت از ملت درمقابل ویروس کرونا بتواند کاری انجام دهد ایشان ورود پیدا کرد.

عبدی ادامه داد: شهید بزرگوار یک شخصیت شناخته شده درعرصه علمی کشور است. رشته و تخصص ایشان فیزیک لیزری بود. شخصیت های برجسته، فرماندهان عالی رتبه ای که ما درطول چهل سال پربرکت انقلاب اسلامی داشتیم و به درجه رفیع شهادت رسیدند اینها خاری هستند در چشمان نظام سلطه، وقتی که در رویارویی با ملت ما دشمن زانو میزند و شکست میخورد و تحریم های ظالمانه اثر نمی کند و درحقیقت فشارهای تحریم های اقتصادی، نظامی و سیاسی بر ایران اثر نمی کند از سرناچاری دست به همچین اقدامات تروریستی ناجوانمردانه می زنند.


بیشتر بخوانید؛

ترور شهید فخری زاده اشتباه فاحش دشمن بود

ترور شهید «محسن فخری زاده» معلول هراس دشمنان از انقلاب اسلامی است


زمانی که دکترفخری زاده به همراه همسرشان درحال حرکت بودن یک اقدام تروریستی ناگواری صورت گرفت که نیروهای محافط آنها با تروریست ها درگیر شدند که نهایتا تلاش پزشکان برای نجات دکتر فخری زاده مثمر ثمر واقع نشد و با تاسف فراوان به خیل عظیم شهدا پیوست و خوشبختانه برای همسر شهید اتفاقی رخ نداد و در سلامت کامل هستند.

وی در پاسخ به سوال با توجه به ابعادعلمی دکتر فخری زاده چرا ما همچنان شاهد حذف نخبگان علمی کشور از سمت استکبار جهانی هستیم؟ پاسخ داد: نظام سلطه در فکر بیمار خود تصور می کند، با حذف حاج قاسم سلیمانی ها، با حذف شهید شهریاری ها، شهید سپهبد صیاد شیرازی و باحذف درحقیقت فرماندهان و دانشمندان ما این سرعت پیشرفت و ترقی کشورمتوقف می شود. دانشمندان و فرمانده های شهید شاگردان فراوانی را در مکتب خود تربیت کردند که راه این بزرگواران را ادامه می دهند.

سخنگوی وزارت دفاع در پایان بیان کرد: دشمن تصورش بر این است که اگر امروز دکتر فخری زاده را به درجه رفیع شهادت رساند، مکتب این شهید متوقف می شود. اما اصلا اینطور نیست چون امروز ما صدها فخری زاده و صدها حاج قاسم سلیمانی داریم امروز صدها حججی داریم امروز صدها شهریاری داریم امروز صدها دانشمندی داریم که آماده هستند وقتی این خون ریخته می شود این خون را تبدیل به یک درخت تناور کنند که درحقیقت می تواند جوانه‌های مختلفی بزند و میوه‌های شیرینی را تحویل انقلاب اسلامی دهد. این اشتباهات مکرری است که نظام سلطه دررأس آن شیطان بزرگ آمریکا و رژیم صهیونیستی مرتکب شدند و شما میبینید که امروز چه جوش و خروشی در ملت ایران ایجاد می شود و با چه شور و حرارتی جایگاه این شهید پاس داشته می شود .

222096