بازار سهام سبز پوش شد

صعود شاخص کل به کانال 1/4 میلیون

با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل متاثر از تقاضای زیاد با رشد بیش از دو درصدی کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد را پس گرفت.

به گزارش پرسون، بعد از خبر تولید واکسن کرونا و افزایش قیمت‌های جهانی روند صعودی بازار سهام شروع شد و در این میان عواملی چون تثبیت قیمت دلار، توقف فروش سهام عدالت و افزابش نرخ‌های داخلی نیز موثر بود. اما امروز شاخص کل که در دوره اصلاح قیمتی ریزشی سنگین تا محدوده یک میلیون و 200 هزار واحد را نیز تجربه کرده بود توانست کانال یک میلیون و 400 هزار واحد را با قدرت پس بگیرد.

برخی از کارشناسان معتقدند شاخص کل در همین محدوده یک اصلاح دیگر خواهد داشت و تا اواسط دی ماه در محدوده یک میلیون و 150 هزار تا یک میلیون و 450 هزار واحد نوسان می‌کند اما حسین شیبانی، کارشناس بازار سرمایه معتقد است بعد از گذشت شاخص از یک میلیون و 300 هزار وحد می‌توانیم امیدوار باشیم شاخص کل دیگر از یک میلیون و 300 هزار واحد پایین‌تر نخواهد آمد.

هر چند بعد از انتخابات آمریکا قیمت دلار به حد انتظار ریزش نکرد اما همین ثبات نرخ ارز در روند صعودی بازار سهام بسیار موثر بوده و بازار سهام به دلیل تمایلات مثبت و امید به آینده روندی صعودی دارد و طبق گفته کارشناسان فعلا این روند صعودی پایدار است.


بیشتر بخوانید؛

تعادل در بازار سهام امروز

شستا ضامن اعتماد بازار سهام است


در جریان معاملات امروز بازار سهام شاخص هم‌وزن بیش از 1/5 درصد رشد کرد و این نشان از کلیت مثبت بازار سهام دارد و نماد شستا نیز که در چند روز پایانی هفته اخیر و همچنین روز شنبه به دلیل عرضه زیاد روند شاخص کل را تحت تاثیر قرار می‌داد روندی مثبت دارد.

با وجود مثبت بودن شاخص کل اما نمادهای بزرگی مانند وبصادر و فولاد روندی نزولی دارند اما به نظر می‌رسد در ادامه روند معاملات این روند نزولی جبران شود.

همچنین به نظر می‌رسد شاخص کل در این محدوده کمی با فشار عرضه همراه شود اما این عرضه به اندازه تقاضا در بازار سهام نخواهد بود، عرضه بیشتر در نمادهای ارزمحور و صادراتی است.

همچنین در جریان معاملات امروز اکثر گروه‌ها سبزپوش بودند و در سقف قیمتی خود معامله می‌شدند.

منبع: تجارت‌نیوز

222087

مطالب مرتبط