دیپلمات سابق و کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با پرسون:

ترور شهید فخری زاده اشتباه فاحش دشمن بود

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گقت: باید در فرصتی مناسب سخت ترین انتقام را بگیریم تا دشمن از کار خود پشیمان شود و برای آنکه از تکرار این اقدام جلوگیری کنیم باید امنیت داخلی را افزایش دهیم.

جعفر قنادباشی دیپلمات سابق و کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی سایت خبری پرسون، درخصوص ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده دانشمند هسته ای کشور اظهار داشت: ترورشهید فخری زاده اقدامی جنایت کارانه و یک اشتباه دشمن است که مسلما با واکنش های جدی روبرو خواهد شد.

قنادباشی بیان کرد: دشمن در حال حاضر توان دفاعی کشور را مورد هدف قرار داده است. دشمن قصد دارد کشور را از طریق هدف قرار دادن نیروهای نخبه از پیشرفت بیشتر در منطقه بازدارد. زیرا به خوبی می داند که در دورانی که ایران به علت تحریم‌های ظالمانه اقتصادی در تنگنا قرار دارد دانشمندان ایرانی بدون سلاح خارجی موجب نفوذ و پیشرفت کشور می شوند.

وی مطرح کرد: در حال حاضر باید درعرصه دفاع ضعیف نباشیم و باید قوی تر از همیشه باشم. مسئله اصلی این است که دشمن آینده ایران را مورد هدف قرار داده است. همانطور که می دانید برای ورود به حوزه صنعتی شدن کشور و برای ورود به جو کشورهای پیشرفته یکی از ارکان اصلی دانش می باشد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: به طور مثال در قضیه سلول های بنیادی دکتر کاظمی را شهید کردند. در هر کدام از این ترورها دشمن احساس می کند که آینده ایران به سرعت به سمت پیشرفت می رود. دشمن اطلاع دارد که در ایران تولید سلاح کشتار جمعی بنا به فتوای رهبری حرام است و با آگاهی از این موضوع اطمینان دارد که به سمت سلاح کشتار جمعی نمیریم.


بیشتر بخوانید؛

واکنش بازار مالی امروز به ترور شهید فخری زاده

جلسه فوق العاده مجلس در واکنش به ترور شهید فخری‌زاده


قناد باشی ادامه داد: دششمن برای توجیه اقدامات جنایتکارانه خود از پوشش تبلیغاتی استفاده می کند که در آنجا ما به تولید سلاح کشتار جمعی متهم می شویم یا دانشمندان ما را متهم می کنند. دانشمندان ما درعرصه دفاعی پیشرفت های شایسته ای کردند. شهید فخری زاده در زمینه های مختلفی گام برداشته بود که راه ایشان قطعا ادامه خواهد داشت.

وی گفت: دشمنان کشور به اشتباه تصور می کنند که با صید دانشمندان بزرگ توان ایران کاهش پیدا می کند. تجربه ثابت کرده خون آنها پایمال نمی شود و شاگردان ایشان پیرو راه استادان خود هستند و با انگیزه بیشتری به راه خود ادامه می دهند.

این دیپلمات سابق در پاسخ به سوال واکنش مناسب برای ایران در برابر ترور شهید فخری زاده چیست؟ پاسخ داد: باید در فرصتی مناسب سخت ترین انتقام را بگیریم تا دشمن از کار خود پشیمان شود و برای آنکه از تکرار این اقدام جلوگیری کنیم باید امنیت داخلی را افزایش دهیم و حفاظت از شخصیت ها را به بالاترین درجه برسانیم. بهترین و درست ترین کار پشیمان کردن دشمن است.

قنادباشی در پایان گفت: این اقدام به طور قطع از طرف رژیم صهیونیستی اسرائیل با همکاری آمریکا بوده است. این قاتلین همانند دیگر تروریست ها در تلاویو آموزش دیدند.

222011