ادامه روند افزایشی قیمت بیت کوین

به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران بیت کوین تا پایان سال رکورد جدیدی خواهد زد ولی برخی دیگر مدعی‌اند رویه جاری بدین معنی است که سال ۲۰۲۱ شاهد بهره بیشتری خواهیم بود.


به گزارش سایت خبری پرسون، بیت کوین پس از مسترکارت و پی‌پال، درحال‌حاضر نوزدهمین دارایی ارزشمند جهان محسوب می‌شود. سرمایه ۳۵۶ میلیارد دلاری بیت‌کوین در بازار امروز، که همین سال گذشته فقط ۱۳۰ میلیارد دلار بود، آن را در ردیف بزرگ‌ترین بانک سرمایه‌گذاری جهان، جی‌پی مورگان چیز، قرار می‌دهد.

از جمله ارزهای بزرگ در این بازار «اتریوم»، «ریپل»، «بیت‌کوین کش» و «لیت‌کوین» هستند، که همگی آنها در هفت روز گذشته بهره قابل توجهی داشته‌اند.

ارزش ریپل از هفته گذشته تاکنون بیش از دو برابر بالا رفته است و اتریوم و بیت‌کوین کش هم هر دو یک سوم ارزش‌شان اضافه شده است.

این جهش فوق‌العاده در بازار، با تقاضای سازمان‌یافته شدیدی از سوی مدیران مالی و پولی رده بالا در حالی اوج گرفته است که رمزارز را مأمن مطمئنی در دوره آشفتگی‌های اقتصادی و ژئوپلیتیک تشخیص دادند. افزون بر این، پس از اعلام اخیر پی‌پال مبنی بر ارائه پول رمزنگاری‌شده به ۳۴۶ میلیون مشتری خود در سراسر جهان در اوایل سال ۲۰۲۱، ارزش بیت‌کوین جهش دیگری پیدا کرد.

تمام ارزهای غیر پایدار (رمزارزی که به ارز قانونی پیوند خورده) همچنان اسیر بی‌ثباتی بوده‌اند و سرمایه‌ای قمارگونه محسوب می‌شوند، ولی تحلیل‌گران معتقدند بیت‌کوین به طور خاص به نوعی طلای دیجیتال تبدیل شده است.


بیشتر بخوانید؛

بیت کوین حتی با اصلاح قیمت، همچنان می تازد

نوسان اندک بیت کوین در مقایسه با بسیاری از سهام ها


بیت‌کوین هم مثل بسیاری از رمزارزهای دیگر عرضه محدودی دارد که مجموع کل btc (واحد شمارش بیت‌کوین) بیشتر از ۲۱ میلیون نمی‌تواند باشد. این بدان معنی است که قیمت آن نمی‌تواند از طریق معیارهای چون سیاست‌های انبساطی (نظیر نشر اوراق بهادار) به صورت مصنوعی از تورم بیفتد.

بیت‌کوین روز سه‌شنبه بالای ۱۹ هزار دلار معامله شد، که فقط هزار دلار کمتر از روزهای اوجش در دسامبر ۲۰۱۷ بود. تا همین ماه مارس گذشته، یک بیت‌کوین در مقابل کمتر از پنج هزار دلار قابل خرید بود.

بسیاری از تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند این ارز تا پایان سال رکورد جدیدی خواهد زد ولی برخی دیگر مدعی‌اند رویه جاری بدین معنی است که سال ۲۰۲۱ شاهد بهره بیشتری خواهیم بود.

سرگی نازاروف، از بنیان‌گذاران پروژه چند میلیارد دلاری «چین لینک»، از جمله افرادی است که پیش‌بینی کرده ارزش بیت‌کوین در ۱۲ ماه آینده پنج برابر می‌شود.

او به ایندیپندنت گفت: «ما شاهد دو دلیل اصلی هستیم که بیت‌کوین را به سمت ۱۰۰ هزار دلار سوق می‌دهند.

بیت‌کوین پناهگاه امن کسانی است که به پول چاپی سریع بانک مرکزی و تورمی که همگان قبول دارند رو به افزایش است، اعتمادی ندارند.

دلیل دومی که بیت‌کوین به این سرعت رو به رشد است و کمتر مورد توجه قرار گرفته، افزایش تقاضا برای درآمد و افزایش پول غیر متمرکز است. سریع‌ترین بخش رو به رشد در صنعت بلاک‌چین… حالا برای نخستین بار در تاریخ بیت‌کوین و هم‌زمان با افزایش تاریخی تورم، نه تنها می‌توان از ترس تورم به بیت‌کوین پناه برد، بلکه می‌توان به درآمدی بسیار بالاتر دست یافت که از منابع مالی مرسوم انتظار نمی‌رود.»

منبع: گسترش نیوز

221842