بهنام مرادی در گفت‌وگو با پرسون مطرح کرد؛

نگاه بازار بورس ایران به عملکرد ترامپ است

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با کاهش و تثبیت قیمت دلار بازار سهام تا زمان انتخابات ریاست جمهوری ایران روند صعودی خواهد داشت.

بهنام مرادی، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پرسون در خصوص روند رشد دوباره بازار بورس گفت: رشد بازار بورس بستگی به فاکتورهای مختلفی دارد که مهم ترین آن تثبیت قیمت دلار است. اگر ثبات نسبی وجود نداشته باشد دوباره شاهد نوسانات گسترده ای در بازار بورس خواهیم بود.

مرادی بیان کرد: برای رشد مجدد بورس باید چند اتفاق رخ دهد. در ابتدا دولت باید تکلیف تغییر نرخ بهره بانکی را مشخص کند. زیرا بازار از این ابهام استرس دارد. دوم این که دولت باید موضع حمایتی خود را در برابر بورس مشخص کند. اگر دولت می‌خواهد نقش حامی در بورس داشته باشد زمان آن رسیده که یک درصد از صندوق دخیره را در بورس تزریق کند.

وی افزود: در حال حاضربه نظر می رسد کم کم اعتماد به بازار بورس جلب و برای سرمایه گذاران حقیقی جاذبه ایجاد شده است.
این کارشناس بازار سرمایه ضمن اشاره به انتخابات آمریکا تصریح کرد: پیروزی آقای بایدن هم در رشد و ثبات بورس بی تاثیر نبوده است.

مرادی در ادامه با بیان این که امیدواریم هر چه زودتر تکلیف انتفال دولت در آمریکا مشخص شود، افزود: با روی کارآمدن بایدن اگر حادثه ای غیر قابل پیش بینی در فضای سیاسی و اقتصادی دنیا و ایران رخ ندهد بازار تا زمان انتخابات ریاست جمهوری در ایرا ن از ثبات برخوردار می شود.

بیشتر بخوانید؛

بورس‌های جهان سبزپوش شدند

آیا بورس فردا هم صعودی است؟

وی گفت: با توجه یه این که دولت درگیر بحث کرونا است و تمرکزی بر بازار سرمایه ندارد امیدی به حمایت دولت از بورس نیست. تعطیلی دوهفته ای اگر باعث پایین آمدن آمار فوتی های کرونا شود می تواند به بازار هم کمک کند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: امیدواریم ترامپ درهفتاد روز باقی مانده از زمان ریاست جمهوری خود تصمیم مجددی در رابطه با ایران نگیرد. اقدامات ترامپ در این زمان اندک بسیار تاثیرگذار است.

مرادی ادامه داد: اقدامات ترامپ دو اثر بسیار مهم بر اقتصاد ایران دارد. یکی بر برنامه ریزی عملیاتی مجموعه های صنعتی و تولیدی و دیگری بحث تاثیر مستقیم بر نرخ دلار است.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم شاهد حادثه بدی از سوی ترامپ در 70 روز باقی مانده از ریاست جمهوری خود نباشیم.

221497