مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل:

گلیم و گلیم‌ بافان عنبران نمین حمایت می‌شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: بیش از چهار هزار نفر در شهر عنبران از توابع شهرستان نمین به گلیم‌بافی مشغول هستند و تلاش می‌کنیم با حمایت‌های ویژه این تعداد را به دو برابر افزایش دهیم.

به گزارش سایت خبری پرسون از اردبیل، نادر فلاحی مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در بازدید از کارگاه‌های تولید گلیم شهر عنبران و دیدار با برخی از اساتید و بافندگان گلیم این شهر اظهار کرد: توجه به نقشه‌های اصیل و استفاده از پشم و رنگ طبیعی در گلیم‌های تولیدی شهر عنبران مورد تاکید است.

وی گفت: با توجه به اینکه اقدامات لازم برای ثبت عنبران به عنوان شهر ملی گلیم انجام شده و این اقدام به‌زودی نهایی خواهد شد، به منظور توسعه حداکثری بازاریابی و برندسازی این محصول باید به سلیقه مخاطبان و بازار هدف احترام گذاشت.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل حفظ نقشه‌های اصیل و مواد به کار رفته در تولید گلیم را از پارامترهای اصلی مرغوبیت و مطلوبیت این محصول در بازارهای جهانی دانست و افزود: تمرکز این اداره‌کل بر تولید بیشتر و کیفی‌سازی گلیم عنبران است.

فلاحی ادامه داد: اجازه نخواهیم داد تا استفاده از مواد اولیه نامرغوب موجب خدشه‌دار شدن این برنده صنایع دستی استان شود که در همین راستا دوره‌های آموزشی ویژه برای اساتید و بافندگان این رشته از صنایع‌دستی در شهر عنبران آغاز شده است.

وی اضافه کرد: اغلب بانوان در این شهر به گلیم‌بافی مشغول هستند و این ظرفیت بی‌نظیر برای جهش تولید به شمار می‌رود که در همین راستا تلاش داریم تا این میزان را به دو برابر افزایش دهیم.
فلاحی گفت: نمایشگاه صنایع دستی عنبران و نمین به منظور افزایش بازاریابی و فروش این محصول کلیدی با طی فرآیندهای قانونی در اختیار بخش خصوصی فعال قرار گرفته است و به‌زودی شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه خواهیم بود.

منبع: ایرنا

221363