مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان:

۹۳۰ هکتار بذرپاشی امسال در مراتع همدان انجام شده است

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از بذرپاشی در ۹۳۰ هکتار از مراتع استان همدان خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، اسفندیارخزائی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در جمع خبرنگاران از آغاز بیش از1700هکتار عملیات احیاء واصلاحی مراتع در استان خبر داد و گفت: امسال 930هکتار بذرپاشی و 539هکتار کپه کاری و231هکتاربوته کاری در سطح مراتع استان از محل صندوق توسعه ملی انجام شده و 50هکتار نیز کشت گیاهان داروئی به صورت مشارکتی با مردم در دستور کار قرار دارد .

وی افزود: سال گذشته نیز ۸۲۴ هکتار کپه کاری و یک هزار و ۲۴۰ هکتار بذر پاشی در در کل اراضی شناسایی شده استان صورت گرفته است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به این که عملیات اجرای بذرپاشی و کپه کاری در مراتع شهرستان های استان آغاز شده است گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده عملیات بیولوژیکی در کلیه شهرستان طی هفته گذشته اجرایی شده است.

خزائی خاطرنشان کرد: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای بخش مرتع یک میلیارد و۳۶۰ میلیون تومان اعتبار و برای طرح‌های بیابان زدائی ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در راستای سیاست‌های اجرایی و در سال جهش تولید و اجرای طرح «۹ در ۹۹» سازمان جنگل‌ها به‌صورت مشارکتی توسط بهره برداران و جوامع محلی کشت گیاهان دارویی در برنامه‌های ما قرار دارد.

این مقام مسئول هدف از اجرای این طرحها در سطح مراتع استان را افزایش تولید علوفه وحفاظت خاک و جلوگیری از فرسایش و همچنین توسعه رویشگاههای گیاهان دارویی در مراتع اعلام کرد و افزود: با بارش نزولات آسمانی این مراتع احیا ء واصلاح خواهند شد و سهم قابل توجهی در تولید علوفه در استان ایجاد خواهند کرد.

خزائی خاطرنشان کرد: حفظ، احیاء،اصلاح، توسعه و بهره‌برداری پایدار در تولید علوفه و خدمات زیست محیطی مراتع و بهبود شاخص های پایداری اکولوژیکی مرتع رااز دیگر اهداف اجرای طرح‌های بیولوژیکی در عرصه‌های طبیعی دانست.

منیژه فرهانپور- استان همدان

221246

مطالب مرتبط