سبزپوشی بازار سهام امروز

با شروع معاملات اولین روز آذرماه شاخص کل در ۱۰ دقیقه ابتدایی معاملات به دلیل تقاضا زیاد در نمادهای شاخص‌ساز بیش از ۲ درصد رشد کرد.

به گزارش پرسون، با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل بعد از صعود 2 درصدی به دلیل تقاضای زیاد در نمادهای شاخص‌ساز به یک میلیون و 374 هزار واحد رسید.

رشد شاخص کل بازار سهام از ابتدای معاملات هفته گذشته آغاز شده است و طبق گفته کارشناسان احتمالا تا محدود یک میلیون و 400 هزار واحد رشد دارد و بعد از آن دوباره بازار سهام به اصلاحی کوتاه‌مدت نیاز خواهد داشت.

در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای شاخص‌ساز مانند فملی، شستا، فولاد و فارس تقاضای زیادی دارند و شاخص هم‌وزن بازار سهام نیز بیش از نیم درصد رشد کرده و این نشان سبزپوشی بازار سهام امروز است.

افزایش قیمت‌های جهانی نیز بر روند صعودی بازار سهام بی‌تاثیر نیست و طی هفته گذشته قیمت‌های جهانی از جمله مس و نفت افزایش یافته است.

به نظر می‌رسد تثبیت قیمت دلار در محدود 25 هزار تومان نیز عاملی مثبت و مهم برای رشد بازار سهام است،

همچنین به نظر می‌رسد در ادامه روند معاملات بازار سهام عرضه بیشتر شود و شاهد عقبگرد شاخص کل باشیم.

به نظر نمی‌رسد رشد شارپی معاملات بورس امروز ادامه‌دار باشد اما باید توجه داشت روند عرضه در نمادهای بزرگ مانند فولاد، شستا، فملی و فارس چگونه است.

در جریان معاملات این هفته عرضه و تقاضا وابستگی زیادی به نماد شستا دارد زیرا اگر عرضه در این نماد بیشتر شود امکان دارد به دلیل جو هیجانی بازار سهام به سایر نمادهای بنیادین نیز سرایت کند

منبع: تجارت‌نیوز

221116

مطالب مرتبط