بورس مثبت می‌ماند؟

یک تحلیلگر بازار سرمایه با اعلام اینکه بورس این هفته را مثبت به پایان می‌برد، گفت: این رشد احتمالا مانند بهار خیلی شتابان نیست اما مجموعا مثبت است، امروز نیز شرایطی سبز در انتظار شاخص خواهد بود.

به گزارش پرسون، بورس اوراق بهادار تهران که این هفته روند رو به رشد را در پیش گرفته، امروز هم رو به افزایش بود، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات امروز با افزایش ۲۳ هزار و ۱۱۰ واحد به رقم یک میلیون و ۲۹۶ هزار و ۹۵۶ واحد رسید.

دیروز شاخص کل بورس با معیار هموزن با افزایش ۴ هزار و ۵۹۵ واحد به رقم ۳۷۴ هزار و ۷۴۴ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۴ میلیون و ۹۳۰ هزار میلیارد تومان رسید. همچنین معامله‌گران در بورس تهران بیش از ۱۰.۲ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب یک میلیون و ۱۶۷ هزار معامله و به ارزش ۱۱ هزار و ۶۹۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

ریزش ارز اتفاق خوبی برای سهامداران محسوب می شود چرا که بازارهای موازی مثل طلا از جذابیت می‌اندازد و ما شاهد ورود سرمایه به بازار سرمایه خواهیم بود

آیا چهارمین روز سبزپوشی بورس به معنای ورود بورس به فاز جدید است؟

امروز همتی و دژپسند هر دو سخنانی درباره حمایت از بورس و برنامه‌های یپش رو داشتند. با این حال هنوز بسیاری از کارشناسان برای اعلام تغییر فاز بازار احتیاط می‌کنند. مصطفی صفاری، تحلیلگر بازار سرمایه درباره وضعیت بورس گفت: خوشخبتانه شرایط بازار خوب است. من قبلا هم گفته بودم که شرایط بازار خوب خواهد شد و برای ادامه این روند کافی است که عرضه حقوقی‌ها را کمی مدیریت کنیم. خوشبختانه نهاد ناظر این هفته این کار را کرد و نتیجه آن هم مثبت شدن شاخص بود.

وی با اشاره به حساسیت مجلس نسبت به وضعیت بورس گفت: اهمیت بازار سرمایه بسیار بالاست به هر حال چرا که تعداد سهامدارانی که درگیر بازار هستند به ۵۰ میلیون نفر می‌رسد و نمی‌توان از بازاری با چنین ابعادی چشم پوشی کرد.

این کارشناس بازار سرمایه با اعلام اینکه بورس این هفته را مثبت به پایان می‌برد، گفت: این رشد احتمالا مانند بهار خیلی شتابان نیست اما مجموعا مثبت است.

وی با تاکید بر اینکه دلیل مثبت شدن بورس در روزهای اخیر از یک سو مدیریت درست حقوقی ها و از سوی دیگر ارزندگی قیمت‌هاست، تاکید کرد: عامل سوم را باید در وضعیت بازار ارز جستجو کرد ،هر چند قیمت ارز در بازار کاهش یافته اما به هر حال شرکت‌های بورسی با دلار نیما معامله می‌کنند اما ریزش هم آنچنانی نبوده است. از سوی دیگر ریزش ارز اتفاق خوبی برای سهامداران محسوب می شود چرا که بازارهای موازی مثل طلا از جذابیت می‌اندازد و ما شاهد ورود سرمایه به بازار سرمایه می‌شویم.

صفاری گفت: پول‌های پارک شده هم منتظر بودند بازار برگردد و بی تردید در هفته آینده به بازار برمی‌گردد. نتیجه‌اش هم افزایش سهم معاملات است که می‌بینید.

به گفته وی فردا نیز شرایطی سبر در انتظار شاخص خواهد بود.

وی در پاسخ به این سئوال که کف و سقف مقاومتی شاخص در حال حاضر چقدر است؟ گفت: تکنیکال‌ها مثلا گفتند یک میلیون و ۳۰۰ و یک میلیون ۵۰۰ ولی من معتقدم بستگی به قدرت تقاضا دارد. بالاخره وعده ای که دولت مردان برای صندوق تثبیت بازار داده بودند، در حال اجرایی شدن است. برخی فکر می‌کردند دولت بورس را رها کرده است اما دیدند اینطور نیست. اعتقاد داریم کلیت بازار در حال رونق است.

منبع: تجارت نیوز

220903

مطالب مرتبط