سردار حسینی خبر داد:

اعمال محدودیت‌های تردد از ساعت ۱۰ صبح فردا

جانشین پلیس راهور ناجا درباره آخرین جزئیات اعمال محدودیت‌های تردد در پی شیوع ویروس کرونا در سطح کشور توضیحاتی داد.

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار حسینی جانشین پلیس راهور ناجا درباره جزئیات اعمال محدودیت‌های تردد به علت شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: محدودیت‌های ترددی که پیش رو داریم شامل دو مرحله است؛ مرحله‌ای که از شنبه اول آذرماه آغاز می‌شود و درباره آن اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی افزود: نکته مهم محدودیت‌هایی است که از فردا اعمال می‌شوند. از ساعت ۱۰ صبح فردا در سطح سراسر کشور محدودیت ورود و خروج به مراکز استان‌ها آغاز می‌شود.

جانشین پلیس راهور ناجا گفت: همکاران من فردا در سطح کشور مبادی ورودی و خروجی استان‌ها را کنترل می‌کنند و ورود پلاک‌های غیر بومی به هر شهر مرکز استان ممنوع است.

سردار حسینی تصریح کرد: همچنین خروج پلاک‌های بومی از هر شهر مرکز استان هم ممنوع است. این محدودیت‌ها تا ساعت ۲۴ روز جمعه ادامه دارد و به طور مثال؛ در استان کردستان ورود به شهر سنندج با پلاک غیر بومی ممنوع است و خروج از این شهر با پلاک سنندج هم ممنوعیت دارد، البته ترددهای درون استانی خیلی ممانعتی ندارند.

جانشین پلیس راهور ناجا گفت: بحث ضمانت‌های اجرایی مانند جریمه ۵۰۰ هزار تومانی هم اعمال می‌شود؛ البته این موضوع متفاوت از طرحی است که از روز شنبه اول آذرماه اجرایی خواهد شد. طرح بعدی از شنبه اول آذرماه اجرا خواهد شد.

سردار حسینی با اشاره به تردد در کلانشهر تهران و کرج تصریح کرد: استان‌های تهران و البرز به دلیل شرایط خاصی که دارند، یکپارچه دیده شدند و ممنوعیت و محدودیت تردد در خط مرزی استان انجام می‌شود، لذا تردد بین تهران-کرج و شهرهای اقماری بلامانع است.

وی در خصوص تردد مشاغل خاص گفت: این موضوع با توجه به طولانی مدت بودن اجرای طرح، مربوط به طرح اول آذرماه است و مختص مشاغلی است که شیفتی، امدادی، صدا و سیما، همکاران ما در مجموعه نیروی انتظامی و کادر پزشکی درمانی هستند و در واقع، تعطیل بردار نیستند.

سردار حسینی تصریح کرد: در حقیقت پیش بینی کردیم که مجوز‌هایی صادر شود، چون جریمه آن طرح از طریق دوربین‌های ثابت و سیاری که در اختیار داریم انجام می‌شود؛ لذا آگاهی از شماره این خودرو‌ها برای ما الزامی است که هماهنگ کنیم تا سیستم‌های دوربین، خودرو‌های دارای مجوز را به واسطه نوع شغل مستثنی شوند و ان شاءالله برای آن‌ها مشکلی پیش نمی‌آید و این موضوع را در دستورالعمل مربوطه قرار دادیم.

جانشین پلیس راهور ناجا ادامه داد: جریمه طرح فردا ۵۰۰ هزار تومان است، اما جریمه طرحی که از روز شنبه اول آذرماه اجرا می‌شود، براساس وضعیت شهر است، بدین معنی که برای شهر‌های قرمز یک میلیون تومان و شهر‌های نارنجی ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است که در این خصوص، در روز جمعه یک اطلاع رسانی بسیار دقیق انجام می‌دهیم تا با اجرای وضعیت طرح فردا تداخلی نداشته باشد و افراد دچار ابهاماتی نشوند.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا افزود: از ۱۰ صبح فردا چهارشنبه (بیست و هفتم آبان ماه) تا روز جمعه (سی‌ام آبان ماه)، اگر فردی این محدودیت‌های مرکز استانی را رعایت نکند ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود.

وی گفت: برای آزادراه تهران-قم در مرز نعلبندان، یعنی مرز بین استان تهران و قم محدودیت وجود دارد و حتما در عوارضی بین این دو استان اطلاع رسانی انجام می‌شود، اما بهتر است که شهروندان این را بدانند، چرا که ممکن است ۶۰ -۷۰ کیلومتر را طی کنند و بر اساس اجرای این محدودیت‌ها مجبور به دور زدن شوند؛ بنابراین اطلاع داشته باشند که خروج از مرز استان تهران به هر سمت کاملا دارای این محدودیت و ممنوعیت است.

220882