وزیر بهداشت در اصفهان اعلام کرد :

افزایش ظرفیت تولید کیت تشخیص کرونا به ۱۷۰ هزار عدد در روز

سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در سالن اجتماعات رویش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: خط تولید کیت تشخیص ویروس کرونا با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری با ظرفیت ۱۰۰ هزار نفر افتتاح می شود و تا چند روز آینده ظرفیت آن را به ۱۷۰ هزار عدد در روز افزایش خواهیم داشت.

به گزارش پرسون از اصفهان، نمکی هشدار داد: جدی نگرفتن و غفلت از محدودیت‌های جدید که مقرر است از شنبه آینده اول آذر اجرا شود، منجر به چهار رقمی شدن آمار مرگ و میر در کشور می‌شود.

وی اظهارداشت: اگر مردم و مسوولان در قبال این محدودیت ها، کوتاه بیایند به ورطه ای می افتیم که دیگر نمی توان از آن خارج شد، وقتی آمار مرگ و میر در کشور سه رقمی شد عده ای تصور کردند که این تمام می شود اما اینگونه نشد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه محدودیت های جدید با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و افزایش تاب آوری کادر درمان اجرا می شود، افزود: ما نیروی وارداتی نداریم که در بیمارستانها از آنها استفاده کنیم و کادر درمان و پرستاران ما نیاز به مقداری آرامش دارند و برای این کار باید از ورودی بیمارستانها کم کرد.

نمکی ادامه داد: در استان اصفهان در هر روز ۱۳ تا ۱۵ پرستار به کرونا مبتلا شدند که معادل حدود ۴۵۰ نفر در هر ماه است.

وی گفت: با اعمال ۲ هفته ای محدودیت های جدید مهلت می دهیم که ورودی بیمارستانها کاهش یابد و وقتی تعداد بیماران کاهش یابد مراقبت ها بالا می رود و کادر درمان می توانند آرامش پیدا کنند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ما اجازه ندادیم که تا این لحظه حتی یک بیمار پشت در بیمارستان ها سرگردان باشد یا بدلیل بی پولی پشت در بیمارستان بماند، افزود: ما به صدها تن از اتباع افغان بدون کارت را بطور رایگان خدمات داده ایم و اجازه ندادیم بخاطر نداشتن ونتیلاتور افراد مسن را از روی تخت برداریم و جوانان را جای آنها قرار دهیم که این افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی است. ما اجازه ندادیم که هیچ قومیتی در ارجحیت باشد و جنسیت، سن، پولداری یا بی پولی و قومیت عامل تبعیض در ارایه خدمات باشد.

220858