پرونده ویژه پرسون؛ معضلات آموزش آنلاین در استان های ایران/2

عدم زیرساخت های مخابراتی دلیل نبود اینترنت در روستاهای همدان

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل عدم اینترنت در ۸۱ روستای همدان به دلیل نبود زیرساخت های مخابراتی است.

حجت الاسلام و المسلمین احمد حسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی درگفتگو با پرسون، خصوص مشکلات شبکه شاد در فضای مجازی و اینکه در ۸۱ روستای همدان اینترنت نیست اظهار کرد: بخشی از مشکلات اپلیکیشن شاد سراسری و مربوط به کل کشور است و بخش دیگر نیز مربوط به استان همدان است.

وی افزود: یکی از علل نبود اینترنت در ۸۱ روستای همدان مشکل زیرساخت مخابرات، فرسودگی تجهیزات، عدم تامین بودجه و ابزار است.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تلاشیم این مشکل را با مدیر کل آموزش و پرورش استان و فرماندار همدان حل کنیم اما مشخص نیست این مسئله چه زمان حل شود.


بیشتر بخوانید؛


فلاحی با اشاره به اینکه شبکه شاد ظرفیت استفاده این تعداد دانش آموز را در ساعت مشخصی ندارد گفت: برای حل این مشکل باید علاوه بر شبکه شاد از شبکه های دیگر آموزشی کمک بگیریم.

وی با ابراز تاسف از حواشی شهر همدان و اینکه در برخی روستاهای استان آنتن دهی اینترنت وجود ندارد، خاطرنشان کرد: باید در این مکان ها پهنای باند را زیاد کنیم که تاکنون مخابرات قولی در این زمینه به ما نداده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علاوه بر مشکل عدم اتصال اینترنت برای درس خواندن دانش آموزان در فضای مجازی، مساله دیگر عدم حضور دانش آموزان در شبکه شاد است که باید در این زمینه خانواده‌ها نظارت بیشتری داشته باشند.

منیژه فرهانپور- استان همدان

210373

مطالب مرتبط