دبیر کانون های خدمت رضوی شهرستان یزد خبر داد:

خدمت رسانی خادمیاران رضوی به بیماران کرونایی یزد

دبیر کانون های خدمت رضوی شهرستان یزد از حضور بیش از60 خادمیار رضوی برای کمک به کادر درمان 4 بیمارستان درگیر کرونا خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ دبیر کانون های خدمت رضوی شهرستان یزد از حضور بیش از60 خادمیار رضوی برای کمک به کادر درمان 4 بیمارستان درگیر کرونا خبر داد و گفت: با فراخوان صورت گرفته در بین خادمیاران رضوی و مصاحبه با 150 خادمیاری که آمادگی خود را برای حضور در بیمارستان اعلام نمودند، 24نفر به بیمارستان افشار ، 12 نفر به بیمارستان شهید رهنمون ، 16 نفر به بیمارستان شهید صدوقی و 10 نفر به بیمارستان گودرز معرفی شدند.

حسن جواهریان ادامه داد: خادمیاران متخصصی که سابقه شرکت در دوره های کمک پزشکی داشته اند به صورت تخصصی به کادر درمان کمک می کنند و مابقی خادمیاران در کارهای پشتیبانی و خدمات شامل سرکشی به بیمار، گرفتن دارو و جواب آزمایش، نظافت و جابجایی بیمار، غذا دادن به بیمار و هم صحبتی با بیمار برای تقویت روحیه ، خدمت می کنند.

دبیر کانون های خدمت رضوی شهرستان یزد از فعال شدن بخش مشاوره توسط تعدادی از خادمیاران برای حمایت روانی از بیماران و خانواده های آنها اشاره کرد و افزود: همانگونه که می دانید امکان حضور همراه برای بیماران مهیا نیست و در همین راستا تعدادی از خامیاران رضوی با نظارت کادر درمان با بیمار و خانواده او تماس گرفته و برای افزایش امید و کاهش اضطراب ونگرانی آنها، مشاوره می دهند.

وی افزود: خادمیاران انتخاب شده در این طرح در رده سنی 20 تا 45 سال بوده و فاقد هرگونه سابقه بیماری زمینه ای هستند که برای شرکت در این طرح، دوره های آموزشی لازم را می بینند.

انتهای پیام/

210003

مطالب مرتبط