رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد؛

ذخیره ترخیص ۸۳۷ هزار موتورسیکلت رسوبی در پارکینگ‌های پلیس به زودی

سردار هادیانفر گفت: موانع ترخیص ۸۳۷ هزار دستگاه موتورسیکلت رسوبی موجود در پارکینگ‌های پلیس را برطرف کردیم.

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به تغییر رویه‌هایی که در توقیف وسایط نقلیه وجود دارد، گفت: طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی را از فردا (یکشنبه هجدهم آبان ماه) آغاز خواهیم کرد. تعداد موتورسیکلت‌ها در پارکینگ‌ها‌ی سراسر کشور ۸۳۷ هزار دستگاه است که به دلیل تخلف‌های راهوری، انتظامی، آگاهی و دستور مقام قضایی توقیف شده‌اند.

وی ادامه داد: بنا به دستور فرمانده ناجا قرار است که این موتورسیکلت‌ها با سرعت بالایی در اختیار صاحبانشان قرار گیرند. سعی شده تا موانع ترخیص برای موتورسیکلت‌های توقیف شده از ۹۸/۱۲/۲۹ به قبل برطرف شود تا هرچه سریعتر این کار صورت گیرد. موانعی در این کار وجود داشت یکی از این‌ها هزینه‌ نگهداری از موتورسیکلت‌ها بود که در شهری مثل تهران به ازای هر شبانه روز ۷۲۰ تومان و در بعضی از شهر‌ها حداقل ۱۸۰ تومان است.

وی افزود: در این راستا برای تسهیل و تشویق برای آزادسازی موتورسیکلت‌ها نرخ نگهداری را بر مبنای سال ۹۴ محاسبه کردیم.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: یکی دیگر از موانعی که وجود داشت، جریمه‌های تخلفات موتورسیکلت‌ها بود که بر اساس آنچه که در ماده ۵ پیش بینی شده بود، کمیسیون عالی تشکیل جلسه داد تا برخی از هزینه‌ها به قیمت جریمه اول بازگردد و از جریمه دو برابری خارج شود.

سردار هادیانفر گفت: بیمه مرکزی نیز متعهد شده که طرح تقسیط و بخشودگی را اجرا کند که به وجود آمدن این شرایط می‌تواند خیلی کمک کننده باشد.

209836

مطالب مرتبط