سفیر سابق ایران در ایتالیا در گفتگو با پرسون:

فرانسوی‌ها برای اسلام هراسی برنامه دارند

دولت‌های اروپایی علی‌رغم همه شعارهایی که در خصوص آزادی و تصامح با مذاهب و فرهنگ‌های مختلف می‌دهند، فاقد چنین رویکردهایی هستند و برای اسلام هراسی برنامه مشخصی دارند و از رشد اسلام و فرهنگ اسلامی در اروپا نگران هستند.

ابوالفضل زهره وند سفیر سابق ایران در ایتالیا و کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص تحلیل سخنان مقام معظم رهبری اظهار داشت: اقدام ناشایستی که دولت مکرون مرتکب شد نشانگر این است که فرانسوی‌ها کماکان در حال و هوای استعماری خود هستند و این اتفاق یک اتفاق برنامه ریزی شده است و در واقع بیانگر این است که دولت‌های اروپایی علی‌رغم همه شعارهایی که در خصوص آزادی و تصامل و تصامح با مذاهب و فرهنگ‌های مختلف می‌دهند، فاقد چنین رویکردهایی هستند و برای اسلام هراسی برنامه مشخصی دارند و از رشد اسلام و فرهنگ اسلامی در اروپا نگران هستند.

سفیر سابق ایران در ایتالیا در ادامه گفت: جهان استکبار به شدت دچار نگرانی و ترس هستند. به همین دلیل بی اعتنا به همه ملاحظاتی که باید رعایت می‌کردند، دست به چنین اقدامی زدند و مقام معظم رهبری نیز این حرکت را محکوم کردند و فرمودند: «باید به پیامبران همه ادیان الهی و در رأس آن پیامبر اعظم احترام گذاشت و جهان اسلام همان‌طور که واکنش قوی نشان داد این حرکت را بر نمی‌تابد و برخورد مناسب را کماکان با دولت فرانسه خواهد داشت».

وی در ادامه در تحلیل بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: «اتفاقات اخیر آمریکا نشان‌گر انحطاط شدید مدنی و اخلاقی در آمریکاست»، بیان کرد: شرایطی که ایالات متحده در آن قرار دارد و همه از آن تحت عنوان قطبی شدن مفید اجتماعی یاد می‌کنند بیانگر افول اخلاقی و افول هنجارهای مورد ادعای آمریکایی‌هاست.

وی ادامه داد: برابری، شکاف طبقاتی و برخورد تبعیض آمیز با مهاجرین و با رنگین پوست‌ها همگی مؤلفه‌هایی است که نشان می‌دهد آمریکا نتوانسته به رغم همه ادعاهای خود به آن چیزی که مدعی است، عمل کند و در رأس آن هم نظام سیاسی را نشان می‌دهد که دو کاندیدا با زیر پا گذاشتن همه نُرم‌ها و هنجارهای اخلاقی به آن نحوه با هم مذاکره می‌کنند و این چیزی نیست جز افول ظرفیت‌های نرم آمریکا در محیط بین‌الملل و در محیط داخلی.

زهره‌وند در پایان گفت: جناح بندی‌های سختی که اتفاق افتاده و مسلح شدن مردم و نگرانی که در سطح جامعه در خصوص بروز درگیری‌های مسلحانه شکل گرفته است همگی نشان‌دهنده افت و افول آمریکا در جنبه‌های اخلاقی سیاسی و اجتماعی است.

209805

مطالب مرتبط