امام جمعه اراک:

وحدت، ستون فقرات امت اسلام است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، گفت: وحدت ستون فقرات امت اسلام است و تقویت این مهم در بین مسلمانان، توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌سازد.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ آیت‌الله «قربانعلی دری‌نجف‌آبادی» در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه اراک افزود: هفته وحدت، هفته کرامت و عظمت امت اسلامی است و اگر جمعیت حدود ۲میلیاردی مسلمان روز به روز بر وحدت خود اضافه کنند، دشمنان نمی‌توانند هیچ توطئه‌ای را برعلیه آنها رقم زنند.

وی بیان کرد: غربی‌ها همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند و از این راه به خواسته‌های شوم خود برسند که امت اسلامی باید بیش از هر زمان هوشیار باشد.

وی اضافه کرد: هفته وحدت بهترین فرصت برای تقویت عهد و پیمان با پیامبر (ص) و امام صادق (ع) است.

امام جمعه اراک ادامه داد: دشمنان اسلام سیاه‌ترین کارنامه در توطئه‌افکنی برعلیه جمهوری اسلامی را داشته‌اند اما ملت ایران اسلامی، همیشه بیدار و هوشیار است و این کشور به برکت اسلام و انقلاب روبه روز قدرتمندتر شده است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی اظهار داشت: دین اسلام زمینه دفاع از سایر ادیان را فراهم کرد و به آنها آبرو داد و همه ادیان باید قدر اسلام و پیامبر (ص) خوبی‌ها را بدانند نه اینکه به ساحت مقدس این شخصیت بزرگ توهین کنند.

وی عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) تاکید ویژه بر اخلاق در زمینه‌های مختلف داشتند و آنچه امروز بشریت از آن رنج می‌برد، نبود اخلاق واقعی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: عدالت محوری از دیگر موضوعات مورد تاکید اسلام و پیامبر (ص) است و در واقع اخلاق و عدالت جوهره اسلام است.

آیت‌الله دری نجف آبادی گفت: برای اقامه عدالت، باید مجاهدت و مبارزه با فساد در بخش‌های مختلف صورت گیرد و اگر مبارزه با فساد مورد توجه نباشد، اخلاق و عدالت هم محقق نمی‌شود.

وی تصریح کرد: مردم باید به همان اندازه که امروز نسبت به بیماری کرونا حساس هستند، نسبت به آلودگی‌های اخلاقی نیز حساس باشند.

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش گفت: بیماری منحوس کرونا در شرایط حساسی است و همه باید نسبت به این بیماری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حساس باشند و بر اساس نظر متخصصان امر و پیش‌بینی‌های صورت گرفته اوج این بیماری در آذرماه است که نیاز است تدابیر پیشگیرانه اندیشیده شود.

آیت‌الله دری نجف آبادی بیان کرد: برگزاری هرنوع نشست غیرضروری باید در استان مرکزی حذف شود و نشست‌های ضروری نیز با حداقل نفرات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

وی اظهار داشت: پیشگیری، عامل مهم در مقابله با شیوع این بیماری است و همه باید دست به دست هم دهند تا ضایعات این بیماری به حداقل برسد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: این استان در زمینه تهیه بسته‌های کمک مومنانه تاکنون خوش درخشیده و ۲۰۰ هزار بسته تهیه کرده و باید با همت همه مردم، خیران و بسیج، روحانیت و اقشار مختلف ۱۰۰ هزار بسته معیشتی دیگر برای محرومان و آسیب‌دیدگان از وضعیت کرونا تهیه شود.

آیت‌الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از خطبه‌ها، فوت امیر «قاسم جلیلوند» فرمانده پدافند هوایی استان مرکزی را به بازماندگان، ارتش، سپاه، نیروهای مسلح و مردم استان مرکزی و قزوین تسلیت گفت و افزود: کادر درمانی شهرستان اراک، تلاش‌های زیادی برای نجات جان این فرمانده خدوم از شر بیماری منحوس کرونا انجام دادند اما نتیجه نداد و او به دیار حق شتافت.

۱۳ آبان و درگذشت مرحوم حجت‌الاسلام فاضلیان امام جمعه شهرستان ملایر از دیگر موارد اشاره شده در خطبه های نمازجمعه اراک بود.

209235