مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت :

دومین قطب صنایع مادر تخصصی نیاز به تربیت کارگر ماهر دارد

مدیر کل فنی و حرفه ای استان مرکزی در شورای مهارتی شهرستان خمین، از نیاز استان به آموزش کارگر ماهر خبر داد و گفت فنی حرفه ای در این راه پیش قدم است .

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیر کل فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: استان مرکزی ماهیتی صنعتی و تولیدی دارد و ماموریت اولویت‌دار فنی‌ و حرفه‌ای در راستای تربیت نیروی کار ماهر، برای تامین نیاز واحدهای تولیدی تعریف شده است.

منصور جلیلوند روز سه‌شنبه در نشست شورای مهارت شهرستان خمین، افزود: واحدهای صنعتی مستقر در استان مرکزی جویای نیروی کار ماهر هستند و برای پر کردن حلقه‌های واسط تولید نیاز به مهارت‌ورزی و کارگرانی دارند که بهره‌وری مناسب داشته باشند.


وی گفت : استان مرکزی به‌ عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی و چهارمین قطب صنعت کشور، نیازمند نقشه راهبری صنعت در تمامی مولفه‌های اثرگذار است که یکی از شاخه‌های مهم آن، تربیت نیروی ماهر کار در کنار اصول نوین مدیریت و بازاریابی است.


مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی اظهار داشت: برگزاری دوره های سفارش‌ محور، به‌منظور تامین نیروی کار برای صنایعی چون حوزه ساختمان ضروری است.


جلیلوند با اشاره به راه ‌اندازی صنعت پتروشیمی و واحد خودروسازی در خمین گفت: تربیت نیروی ماهر برای این واحدها در اولویت برنامه‌های مرکز فنی و حرفه‌ای زادگاه امام راحل(ره) است.


وی اضافه کرد: تشکیل کارگروه مهارت در خمین سبب شناسایی تهدیدها و فرصت‌های شهرستان می‌شود و سند توسعه فنی و حرفه ای باید با سند توسعه شهرستان هماهنگ باشد.


مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی ادامه داد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق روستایی باید به سمت توسعه کشاورزی باشد تا زمینه ماندگاری جوانان در این مناطق فراهم شود.

209004

مطالب مرتبط