مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس:

راهداری فارس برای اجرای طرح‌های زمستانی آماده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به پیش‌بینی بارش‌های سنگین از اواسط آذرماه گفت: طرح راهداری زمستانی قبل از شروع بارش‌ها در استان اجرا می‌شود.

فارس _ پرسون؛ علیرضا سیاهپور چهارشنبه ۳۰ مهرماه افزود: ۲۷ هزار و ۲۰۰ تُن شن و نمک تأمین شده تا در نقاط مد نظر و در زمان مناسب برای ممانعت از یخ‌زدگی محورها خصوصا در مناطق سردسیر استفاده شود.

وی با اشاره به تعامل مناسب با اداره کل هواشناسی، پلیس راهور، اورژانس و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان جاده‌ای، گفت: قرارگاه مرکزی حمل و نقل و راهداری زمستانی با استقرار ماشین آلات، تجهیزات و اکیپ‌های راهداری و برنامه‌های عملیاتی گوناگون برای شرایط متفاوت پیش بینی شده است.

سیاهپور ادامه داد: این قرارگاه ۲۴ ساعت قبل از هر بارش نیروهای کشیک را ساماندهی کرده و در نقاط مشخص شده مستقر می‌کند و از دیگر سو، با بهره‌گیری از تیم‌های پشتیبانی و ماشین آلات زمستانی مستقر در ستاد مرکزی، حمایت از نیروها را اجرایی خواهد کرد.

وی گفت: طرح راهداری زمستانه با هدف ارائه خدماتی نظیر برف‌روبی، یخ زدایی، جلوگیری از یخ زدگی، کمک به کاربران در راه مانده، برقراری تردد حین بارش برف و تگرگ و عمدتا در نیمه شمالی استان فارس اجرا می‌شود.

مدیرکل راهداری فارس گفت: مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای و مرکز بی سیم استان فارس نیز برای پاسخگویی به هموطنان در خصوص آخرین وضعیت جوی، ترافیکی، محدودیت و انسدادهای ترافیکی و راهنمایی مسیر مناسب، به شکل شبانه‌روزی فعال است.

نوا نیکو_استان فارس

انتهای پیام

208559