مدیرعامل شرکت گاز فارس:

بهینه سازی مصرف انرژی با سرویس موتورخانه‌های مجتمع‌های مسکونی و تجاری

مدیرعامل شرکت گاز گفت: با هدف صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی و در راستای اجرای طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی، موتورخانه‌های مجتمع‌های مسکونی و تجاری استان فارس. به صورت رایگان سرویس می‌شود.

فارس - پرسون؛ مدیرعامل شرکت گاز فارس چهارشنبه 23 مهر گفت: مشترکین گاز دارای موتورخانه مرکزی، می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت ملی گاز ایران به نشانی www.nigc.ir و انتخاب گزینه طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی، اقدام به ثبت درخواست خود کنند.

غلامعباس حسینی افزود: طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی در بخش گاز برای مشترک رایگان بوده و هزینه‌های بهینه‌سازی موتورخانه شامل تنظیم مشعل‌های موتورخانه، نصب رسوب گیر وعایق کاری پس از انجام اصلاحات به وسیله شرکت‌های مجری و کنترل‌های لازم توسط شرکت ملی گاز ایران پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین شرکت‌های مجری که دارای رتبه یک تا پنج تاسیسات از سازمان برنامه و بودجه و یا تاییدیه از صنف شوفاژ کاران هستند، می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت ملی گاز ایران به نشانی www.nigc.ir و انتخاب گزینه طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت گاز فارس. تاکید کرد: بهینه سازی سوخت جز اولویت‌های اصلی شرکت ملی گاز است و تلاش می‌کنیم که موتورخانه‌های منازل را که مصرف زیادی دارند، بدون اعمال هزینه اضافی برای مردم به گونه‌ای اصلاح کنیم که مصرف گاز ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش پیدا کند.

حسینی ادامه داد: این طرح برای مجتمع های مسکونی بزرگ که سیستم بهره‌برداری و تعمیر و نگهداری دارند، قابلیت صرفه اقتصادی بیشتر و نتیجه خیلی مطلوب تری دارد .

وی همچنین یادآور شد: به گفته کارشناسان، سیستم کنونی موتورخانه‌ها، حدود ٥٠ درصد تلفات انرژی دارد که اجرای برخی راهکارها در موتورخانه‌ها، حداقل ٣٠ درصد صرفه جویی به همراه خواهد داشت؛ باقی تلفات انرژی نیز مربوط به راندمان بسیار پایین احتراق و انتقال حرارت در مشعل و بویلر است که با جایگزینی فناوری‌های جدید مانند بویلر چگالشی، این میزان اتلاف نیز کاهش می‌یابد.

نوا نیکو- استان فارس

208006