" اربعین " بزرگترین تجمع جهان در طول تاریخ بشریت است

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران گفت: اربعین حسینی سالهاست دیگر فقط یک مراسم آئینی نیست بلکه به یک جریان عظیم تاریخی تبدیل شده که بزرگترین تجمع جهان را در طول تاریخ بشریت رقم زده است.

به گزارش پرسون؛ حجت‌الاسلام هدایتی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران گفت: اربعین سید شهدا علیه السلام سالهاست دیگر فقط یک مراسم آئینی و برنامه کوچک مذهبی نیست بلکه به یک جریان عظیم تاریخی تبدیل شده که بزرگترین تجمع جهان را در طول تاریخ بشریت رقم زده است.

وی افزود: به لطف خدا و عنایت سیدالشهدا علیه السلام آثار و برکات فراوانی در ایام اربعین و پیاده روی اربعین شاهد هستیم که مهمترین آن قدم برداشتن در مسیر همان هدفی است که مقام معظم رهبری مکرر و خصوصاً در بیانیه گام دوم با عنوان تمدن نوین اسلامی بر آن تاکید کردند.

هدایتی اضافه کرد: وقتی که یک فرهنگی جلوه اجتماعی و فراگیر پیدا بکند اولین قدم و زمینه سازی برای ایجاد یک تمدن نوین اسلامیست و امروز اربعین یک مراسم آئین ملی مردم عراق نیست و از همه ملیت‌ها، قومیت‌ها با هر زبان و گویش فکر سیاسی در این جریان حضور دارند و این فراگیری اجتماعی همراه با فضائل اخلاقی و مقدسات است.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران تاکید کرد: جلوه‌های ایثار و محبت و همدلی، وحدت و ناب‌ترین جلوه‌های زندگی مومنانه در این مسیر پیاده‌روی اربعین مشاهده می‌شود؛ پس شاید مهمترین تفاوت این پیاده روی با پیاده روی های دیگر همین است که این پیاده روی اربعین انتهای مسیرش یک مرکز قدسی بوده و آن حرم سید الشهدا علیه السلام است.

وی گفت: نتیجه این حرکت قطعاً یک همگرایی در جهان اسلام خواهد بود که همان تمدن نوین اسلامی است که انتظار می رود به آثار تربیتی و روحی، معنوی آن اشاره کنیم.

هدایتی اظهار داشت: زمینه سازی برای حکومت امام عصر علیه السلام، اعلام نصرت تجدید عهد پیمان و میثاق با وجود مقدس امام زمان علیه السلام و تقویت روحیه مقاومت و جبهه حق از آثار و برکات دیگر این آئین و پیاده روی اربعین است و امیدواریم روزی که انشاالله در معیت همراهی امام زمان در این آئین عظیم شرکت بکنیم .

207401