برگزاری مسابقات بین المللی قرآن

مسابقات قرآن کشوری و بین‌المللی با هماهنگی شبکه قرآن و معارف سیما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش پرسون؛ با توجه به وضعیت کنونی کشور و لزوم پروتکل‌های بهداشتی، جلسه هم افزایی مسئولان شبکه قرآن و معارف سیما و اوقاف در راستای برگزاری هرچه بهتر مسابقات قرآن کشوری و پوشش رسانه ای آن در آبان ماه برگزار شد.

در این نشست مهدی قره شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف گفت : مقدمات برگزاری مرحله فینال مسابقات با حضور متسابقین و بدون جمعیت فراهم شده است.

جواد شیخ اکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما نیز ضمن اعلام آمادگی برای پوشش رسانه ای این رویداد قرآنی بر برگزاری هر چه باشکوهتر این دوره از مسابقات تاکید کرد.

در ادامه این دیدار، همچنین درباره مسابقات بین المللی قرآن کریم که بنا بود سال گذشته برگزار شود ، گفتگو شد و مقرر گردید این مسابقات در دهه فجر بصورت مجازی و با هماهنگی نمایندگی های صداوسیما و رایزنی های فرهنگی ایران در کشورهای مورد نظر برگزار شود.

مرحله مقدماتی مسابقات بین اللملی قران با حضور ۶۰۰ نفر شرکت کننده پیشتر برگزار شده و از این تعداد ۱۸۰ نفر از ۵۰ کشور به مرحله بعد راه یافتند که ۳۰ نفر از آنها خواهرانی هستند که در رشته حفظ کل قران شرکت کرده اند.

مسابقات کشوری در آبان و مسابقات بین المللی قرآن کریم از ۱۷ ربیع مصادف با ولادت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص )برگزار خواهد شد.

195373