با اشاره به تلاش آمریکا برای فعال‌سازی مکانیزم ماشه،

آمریکایی‌ها بارها در مسائل مرتبط با ایران شکست خوردند

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که آمریکایی‌ها هیچ حرفی برای استفاده از امتیازات برجام ندارند و دست اندازی به امتیازات برجام به نوعی فضولی در مساله‌ هسته‌ای ایران است.

به گزارش پرسون، محمد صالح جوکار در واکنش به نامه آمریکا به شورای امنیت برای فعال کردن مکانیزم ماشه بیان کرد: براساس قواعد بین‌المللی درخواست فعال سازی مکانیسم ماشه از سوی آمریکایی‌ها غیرقانونی است البته ما انتظار نداریم که نهادهای بین‌المللی در چارچوب سیاست‌های آمریکا حرکت نکنند، اما همه می‌دانند که این آمریکا بود که اول از برجام خارج شد.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز آمریکا حرفی ندارد تا خواستار فعال سازی مکانیسم ماشه و برگشت قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران شود و به نوعی این اقدامات آمریکایی‌ها فضولی در مسائل بین‌المللی است که ربطی به آنها ندارد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکایی‌ها به دنبال تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران بودند و در نهایت با شکست مواجه شدند. امروز نیز بحث فعال سازی مکانیسم ماشه را پیش کشیده‌اند که نتیجه آن کاملا روشن است.

جوکار در ادامه با بیان اینکه آمریکایی‌ها بارها در مسائل مرتبط با ایران در عرصه بین‌المللی شکست خوردند، تاکید کرد: آمریکا پس از خروج از برجام در تلاش بود تا با تشدید تحریم‌ها تابستان سختی را برای ایران رقم بزند، اما ملت ایران با مقاومت این فرصت را به آنها نداد. امروز نیز آمریکا در تلاش است تا با گرفتن امتیاز مذاکره با ایران برگ برنده‌ای برای دونالد ترامپ در انتخابات پیش‌روی آمریکا کسب کند، اما قطعا راه به جایی نمی‌برد.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در پایان با اشاره به انزوای آمریکا در جوامع بین‌الملل بیان کرد: امروز شاهد هستیم که در خصوص برجام نیز مواضع کشورهای اروپایی همسو با آمریکا نیست و کشورهای اروپایی نیز آمریکایی‌ها را در سیاست‌های غلطش در خصوص ایران همراهی نمی‌کنند. در خصوص فعال سازی مکانیسم ماشه نیز آمریکایی‌ها راه به جایی نخواهند برد و ما نیز با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی قطعا آمریکا را به شکست وا خواهیم داشت. جمهوری اسلامی ایران احتیاجی به آمریکایی‌ها نخواهد داشت.

194492