الهام آزاد:

ضرورت حمایت از شرکت های دانش بیان/ نگاه به بهسازی صنعت هوایی داخلی شود

نماینده مجلس یازدهم گفت: بر اساس نظر مقام معظم رهبری در رابطه با حمایت ظرفیت های داخلی، نگاه ایرلاین ها برای بهسازی ناوگان حمل و نقل هوایی باید به داخل باشد، یعنی می توان از ظرفیت شرکت های دانش بیان برای تأمین قطعات و تجهیزات مورد نیاز استفاده کرد.

به گزارش پرسون، الهام آزاد با اشاره به مشکلات ایرلاین های داخلی در چند سال اخیر، گفت: یکی از مشکلات ناوگان حمل و نقل هوایی کشور، مسئله فرسودگی هواپیما است، در شرایط کنونی به دلیل تشدید تحریم‌ها، شرکت‌های هواپیمایی با سختی نسبت به تأمین تجهیزات و قطعات اقدام می کنند.

خرید هواپیما و نوسازی در دستور کار ناوگان حمل و نقل هوایی

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در وضعیت فعلی خرید هواپیما و نوسازی در دستور کار ناوگان حمل و نقل هوایی کشورمان است، اما ایرلاین ها اگر بخواهند هواپیمای جدیدی را خریداری کنند، همان تحریم ها مانع این اقدام می شود.

نگاه ایرلاین ها برای بهسازی ناوگان حمل و نقل هوایی باید به داخل باشد

آزاد افزود: به نظر من بر اساس نظر مقام معظم رهبری در رابطه با حمایت ظرفیت های داخلی، نگاه ایرلاین ها برای بهسازی ناوگان حمل و نقل هوایی باید به داخل باشد، یعنی می توان از ظرفیت شرکت های دانش بیان برای تأمین قطعات و تجهیزات مورد نیاز استفاده کرد.

شرکت های هواپیمایی به دنبال خرید هواپیماهای کارکرده هستند

وی گفت: در شرایط کنونی به دلیل تشدید تحریم ها و کمبود اعتبار، شرکت های هواپیمایی به دنبال خرید هواپیماهای کارکرده هستند که من مخالف این رویکرد هستم، زیرا اگر قرار است دو هواپیمای دست دوم وارد نوگان شود، من ترجیح می دهم که این دو فروند خریداری نشده و به جای آن، یک فروند هواپیمای نو خریداری شود.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: قطعا اگر شرکت های دانش بنیان را تقویت کنیم، می توان در حوزه تولید قطعات و تجهیزات هواپیما به خودکفایی برسانیم و آن زمان تحریم ها بی اثر خواهد شد.

194409

مطالب مرتبط