عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

رییس سازمان ثبت احوال کشور به کارکردهای مرکز رصد جمعیت با رویکرد ارائه آمار لحظه‌ای از تحولات جمعیتی اشاره کرد و گفت: در ۹ ماهه امسال استان تهران دارای بیشترین و سمنان دارای کمترین میزان ولادت بودند.
ششمین جشنواره فرهنگی بلوط با تجلیل از چند چهره‌ی پرافتخار قوم لُر در سالن فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد.
جشنواره فرهنگی بلوط ششمین دوره خود را پنجشنبه 21 دی 1402 در سالن فردوسی دانشگاه تهران و با استقبال علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر قوم لُر برگزار کرد.
در این برنامه سه گروه موسیقی از مناطق لرنشین به اجرای برنامه پرداختند. مهدی امیریان از استان کهگیلویه و بویر احمد، محسن جلیل آزاد از چهارمحال بختیاری و گروه موسیقی هانای با خوانندگی بردیا مهر آرا؛ سه گروهی بودند که هر یک، بخش‌هایی از موسیقی مردمان لُر را روایت کردند.
سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: برخورداری از معافیت‌های پایه و مازاد مالیاتی مشروط به شروط مختلفی است که یکی از آن‌ها در حوزه خانواده است و اگر خانواده تعداد فرزندان بیشتری داشته باشد، معافیت‌های بیشتری شامل شان می‌شود.
یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد آمار دختران مجرد بالای 30 سال 2 میلیون و 100 هزار نفر است. شاید نتوان این را به‌طور قطع گفت، اما بالا رفتن سن ازدواج در میان دهه شصتی‌ها به خرده‌فرهنگ‌های نانوشته‌ای اما دیکته‌شده در جامعه ما آنقدرها بی‌ارتباط نیست.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران، با اشاره به آئین‌نامه اجرایی قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، اعلام کرد: فعلا در مرحله آموزش هستیم، اما از نیمه دوم دی‌ماه میهمانی فرزندان در کانون گرم خانواده‌های استان تهران آغاز خواهد شد.
فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند در آستانه فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن جشنواره فروش ویژه‌ خود را با تخفیفات ویژه تا سقف ۴۰ درصد آغاز کرد.
در مرور قصه 9دی دقت کرده‌اید؟ مردم کجا جدا شدند؟ وقتی باطن آن شعارها و ادعاها مشخص شد... این باطن چه بود؟
در آخرین دست از این برخورد‌های غیرقانونی و غیرمتعارف، سایت جماران در روز‌های پایانی هفته از تفتیش وسایل، گوشی‌های موبایل و کیف‌های شهروندان توسط حجاب‌بان‌ها در مترو خبر داد؛ برخورد‌هایی که بازخورد‌های منفی بسیاری در فضای عمومی و شبکه‌های اجتماعی پیدا کرد و ابهامات بسیاری را شکل داد.
یک خودروی کانسپت جذاب برای اولین بار تحت عنوان TX در سال 2012 توسط چری رو نمایی شد. این کانسپت حدودا 4 سال بعد به صورت رسمی با نام تیگو 7 IE در نمایشگاه پکن رونمایی شد. یکسال بعد از رونمایی هم کمپانی چری عرضه این ماشین جذاب را در بازار ایران شروع کرد.
مدیرکل ثبت احوال استان ایلام خبر داد:

۱۱۷ خانوار تبعه خارجی فاقد شناسنامه در ایلام

نجم الدین خسروی گفت: ثبت احوال استان در زمینه صدور شناسنامه برای افراد فاقد شناسنامه پیشرو است و برای همه معاودان عراقی ساکن در استان پرونده صدور هویت تشکیل شده است.
در سایه ضعف نظارت مسئولان متولی در حوزه میوه و تره بار کردستان

شهر بدون کلانتر/ شب یلدا در کردستان گران تمام میشود

متأسفانه این‌روزها در سایه سوءمدیریت و ضعف نظارت مسئولان متولی در حوزه خوراکی‌ها از جمله میوه و تره بار شاهد افزایش قیمت‌های سرسام‌آور در بازار کردستان به ویژه سنندج هستیم.
رییس اداره تصفیه امور ورشکستگی استان کرمان گفت: رسیدگی به تصفیه پرونده‌های ورشکستگی با لحاظ سرعت و دقت لازم وفق مقررات در دستور کار است.
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: امسال هنداونه انباری نداریم و این محصول به صورت تازه خوری به دست مصرف کننده می‌رسد.
فرودآمدن یک فروند بالگرد صبح امروز (دوشنبه) در چهارراه سپه شهر کرمان برای بسیاری از شهروندان خبرساز شده درحالی که این رویداد مربوط به ضبط بخشی از سریالی درباره حاج قاسم است.