عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

در مقاله پیشرو، نه تنها به بررسی اهمیت خرید نهال از نهالستان معتبر و راهنمایی در انتخاب نهال مناسب برای هدف شما پرداخته می‌شود، بلکه از یک فرصت استثنایی برای خرید نهال نیز صحبت خواهیم کرد که نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ ۹ و دیگر نهال‌های میوه را با تخفیف ۴۰ درصدی به کشاورزان عرضه می‌کنند.
رییس سازمان ثبت احوال با اشاره به قانون جدید انتخابات، گفت: شناسنامه رأی‌دهندگان ممهور به مهر انتخابات نمی‌شود اما سابقه رأی‌ فرد رأی‌دهنده در پایگاه اطلاعات هویتی سازمان ثبت احوال ثبت می‌شود همچنین برای رفاه حال مردم همه ادارات ثبت احوال در کشور در روز انتخابات (۱۱ اسفند) فعال است.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه در انتخابات ۱۱ اسفند احراز هویت افراد به طور جدی صورت می‌گیرد، گفت: دیگر شناسنامه ممهور به مهر نمی‌شود، یعنی داخل شناسنامه مهر نمی‌خورد، اما تمام اطلاعات و سابقه مربوط به فرد رای‌دهنده در پایگاه هویتی و اطلاعاتی سازمان درج و ثبت خواهد شد.
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه افزایش کتابخانه‌های سیار به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد، گفت: همچنین موضوع کتابخوانی در مدارس با اهمیت و جدیت پیگیری می‌شود و در تلاشیم یک ساعت کتابخوانی به صورت هفتگی در مدارس برقرار شود.
این واقعیت که در ایران بسیار بیشتر از حد میانگین لوازم آرایش مصرف می‌شود دیگر حرف تازه‌ای نیست؛ رتبه دوم ایران در خاورمیانه در زمینه مصرف لوازم‌آرایشی و رتبه هفتم کشورمان در این زمینه در سطح جهانی خود روشن‌کننده وضعیتی است که در آن قرار داریم.
کشور آلمان یکی از کشورهای اروپایی است که به‌شدت دچار کمبود نیروی کار به‌ویژه نیروی کار جوان است؛ از این‌رو اگر شما شغل مناسبی داشته باشید که از مشاغل پرتقاضا در کشور آلمان باشد، شانس بسیار زیادی برای کاریابی در آلمان خواهید داشت.
عمان، واقع در حوزه خلیج فارس، در واقع سرزمین فرصت‌های شغلی فراوان و پتانسیل درآمد بالا، به‌ویژه برای افرادی از ایران است که به دنبال پیشرفت شغلی و رفاه مالی هستند. این کشور پر رونق خلیج فارس توانسته است اقتصاد خود را فراتر از نفت و گاز بسط دهد و بدین ترتیب چشم‌انداز گسترده‌ای از اشتغال را در بخش‌های مختلف از جمله ساخت‌وساز، گردشگری، بهداشت و درمان و فناوری باز کند.
چربی های داخل لوله های فاضلاب یکی از مهمترین عوامل گرفتگی های لوله ها هستند که منجر به بازگشت فاضلاب یا همان به اصطلاح بالازدن چاه می شوند. شما می توانید برای از بین بردن چربی داخل لوله فاضلاب از مراکز لوله بازکنی تهرانپارس یا محله خود کمک بگیرید و مشکل را برطرف کنید.
استخدام پرستار در منزل یکی از مهم ترین دغدغه های خانواده هایی است که ناچارند پدر و مادر سالمند خود و حتی کودک خود را برای ساعات زیادی در خانه تنها بگذارند. فردی که به عنوان پرستار استخدام می شود باید توانایی برقراری ارتباط با کودک و یا سالمند را داشته باشد. به عبارتی اولین هدف از استخدام این افراد، پر کردن جای خالی دیگر اعضای خانواده است.
وجود یک کارشناس زبده آشنا به مسائل مهاجرتی و حقوقی قطعاً نقش بسیار موثری در تسریع عملیات مهاجرت دارد، بنابراین بر آنیم در این مطلب به تفصیل سریع‌ترین زمان مهاجرت به کشور هلند با یک موسسه نام آشنا به نام رویال مهاجرت بپردازیم.
در این مطلب به بررسی دلایل علاقه جوانان به آموختن حرفه به جای رفتن به دانشگاه می پردازیم.
گرفتن خلافی خودرو با پلاک، زمانی که به کارت خودرو یا سایر مدارک‌تان دسترسی ندارید، یکی از معدود راه‌هایی است که پیش رو خواهید داشت و می‌توانید به‌واسطه آن، از تخلفاتی که در یک بازه زمانی مشخص مرتکب شده‌اید، آگاه شوید.
یکی از سوالاتی که معمولا ذهن دختر و پسرهای دم‌بخت را به خودش مشغول می کند، این است که زیبا بودن طرف‌مقابل و این‎که هیچ عیب و ایرادی در صورتش نداشته باشد، چقدر در بالا رفتن کیفیت زندگی‌مشترک موثر است و آیا می‌توان آن را به‌عنوان یک معیار برای ازدواج موفق قرار داد؟
خسرو مختاری کارشناس رسمی دادگستری و کارشناس برنامه ریزی راهبردی می گوید:

آمار گرایی آفت ارتقای کیفیت خدمات قوه قضائیه

قوه قضائیه در دو دهه گذشته به حق از پیشگامان و نهادهای پیشرو در راه اندازی سامانه های الکترونیکی و به کارگیری مزیتهای فناوریهای نوین دراین قوه بوده است. سازمان ثبت اسناد یکی از نمونه های متاخر و بخشهای سرآمد این قوه در این زمینه بوده است البته سایر بخشها نیز بویژه در دوران شیوع پاندومی کوید 19 نمودی از تلاش و ابتکار عمل بیشتری داشته اند. بطورکلی نظام قضایی کشور از دارندگان کارنامه نسبتا قابل قبول در توسعه دولت الکترونیک محسوب می شود.
کانادا، یکی از پرطرفدارترین مقصدهای مهاجرت در دنیاست. با این حال، ورود به این کشور آمریکای شمالی چالش‌هایی را به‌همراه دارد. تنها زمانی که شرایط مشخصی را فراهم کنید، مهاجرت به کانادا ممکن خواهد بود. این سرزمین با طبیعت خیره‌کننده و شهرهای متنوع، بسیاری از مهاجران در سراسر جهان را به خود جذب می‌کند، اما همین افراد از چه روش‌هایی می‌توانند ویزای کانادا را دریافت کنند؟
تولیت آستان حضرت موسی الکاظم شاهچراغ (ع) خبر داد:

زمان برگزاری چهاردهمین نشست سالانه اندیشمندان و اساتید درس انقلاب اسلامی

تولیت آستان حضرت شاهچراغ(ع) گفت: چهاردهمین نشست سالانه اساتید و دانشمندان درس انقلاب اسلامی در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم(ع) برگزار می شود.
گزارشی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه پوشش بیمه‌ای؛

افزایش 2 میلیون نفری بیمه‌‌شدگان جدید با ماهیت اختیاری از سال 1400 تا آذر 1402

با اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی در دولت سیزدهم؛ از سال 1400 تا آذر ماه سال جاری در مجموع بالغ بر تعداد 2 میلیون قرارداد جدید بیمه‌ای با ماهیت اختیاری منعقد شد.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: کارت هوشمند ملی این افراد را می‌توان از بدو تولد صادر کرد که تا چند سال برای وی قابل استفاده باشد. حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در صف انتظار کارت ملی هوشمند هستند و از ابتدای صدور این کارت تاکنون بیش از ۶۳ میلیون نفر آن را دریافت کرده‌اند.