تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

زمانی که قلب انسان‌ها از حالت عادی تندتر و محکم‌تر بزند به گونه‌ای که فرد بتواند لرزش آن را در قفسه سینه و گردن خود احساس نماید یعنی تپش قلب اتفاق افتاده است.
این نوشیدنی که بسیار در بین مردم پر طرفدار است می‌تواند به طرق مختلف بر بدن شما تأثیر بگذارد و نحوه تأثیر آن برای هرکس متفاوت است.
بهبود وضعیت سلامت کلی اساسی‌ترین نیاز بشر برای ادامه حیات و افزایش طول عمر است. برای رسیدن به این هدف بهترین راه انجام فعالیت جسمانی و رسیدن به تناسب اندام است. وقتی صحبت از تناسب اندام و تمرین‌های قدرتی به میان می‌آید، مصرف پروتئین بسیار مهم می‌شود.
فرایند خانه‌تکانی از مهم‌ترین فعالیت‌های روز‌های پایانی سال در میان همه خانواده‌های ایرانی است که گاهی به‌ دلیل عدم رعایت اصول ارگونومی، منجر به آسیب دیدگی افراد می‌شود.
گنجاندن سوپرغذاها در رژیم غذایی روزانه یک راه پیشگیرانه و خوشمزه برای حمایت از سلامت روده است. به یاد داشته باشید، روده‌ای که به‌خوبی تغذیه شده باشد، نه‌تنها به هضم غذا کمک می‌کند، بلکه نقش حیاتی در ارتقای سلامت و شادابی بدن ایفا می‌کند.
این گیاه یکی از سبزیجات محبوب و پرمصرف در سراسر جهان است که در دسته‌بندی گیاهان علفی چندساله قرار می‌گیرد. جالب است بدانید گل‌های موجود بر روی این گیاه نر و ماده هستند که نر‌ها رنگی زرد مایل به سبز دارند و گل‌های ماده، قرمزرنگ هستند.
سم‌زدایی بدن نیازی به یک برنامه دقیق ندارد اما برخی کارها می‌تواند به سم‌زدایی طبیعی بدن کمک کند. از جمله این روش‌ها نوشیدن آب به اندازه کافی است. در این مطلب به شما می‌گوییم که چگونه با روش‌های طبیعی به سم‌زدایی بدن کمک کنیم.
محققان اعلام کردند: دریافت کافی منیزیم منجر به بهبود چشمگیر سلامت مغز، حفظ عملکرد شناختی و کاهش خطر یا جلوگیری از طولانی‌تر شدن زوال عقل در سالمندی خواهد شد.
فواید قهوه عبارتند از: افزایش متابولیسم و چربی‌سوزی، بهبود عملکرد شناختی و حتی افزایش طول عمر، برای بهره‌مندی از خواص قهوه، بهتر است معده شما خالی نباشد.
بارهنگ، گیاهی با قدمت دیرینه در طب سنتی، از دیرباز به عنوان یک داروی طبیعی برای درمان بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. این گیاه با برگ‌های پهن و دانه‌های ریز، در بسیاری از نقاط جهان به وفور یافت می‌شود.
معمولاً متخصصان سلامت نوشیدن سرکه سیب برای تقویت سلامتی را توصیه می‌کنند. اما خوب است دریابید که آیا شواهدی وجود دارد که مزایای نوشیدن سرکه سیب را ثابت کند.
ماه رمضان یکی از ماه‌های مهم در تقویم اسلامی است و در آن، مسلمانان در سراسر جهان روزه می‌گیرند. روزه در این ماه به عنوان یکی از ده رکن فرعی اسلام شناخته می‌شود و به معنای پرهیز از خوردن، آشامیدن، و … از اذان صبح تا اذان مغرب است.
این مقاله به معرفی دقیق و بررسی انواع مکمل‌هایی می‌پردازد که می‌توانند در رسیدن به اهداف کاهش وزن و ارتقای سلامتی شما به شما کمک کنند، ضمن آنکه تأثیرات آن‌ها بر بدن را شرح می‌دهیم. با ما همراه باشید تا با اطمینان بیشتری در انتخاب‌های خود قدم بردارید و به سوی سبک زندگی سالم‌تری گام بردارید.
متأسفانه حدود یک سوم مردم در سراسر جهان دچار کمبود ید هستند. کمبود ید علائمی نظیر تورم در گردن، مشکلات مربوط به بارداری، افزایش وزن، مشکلات حافظه و یادگیری را به همراه دارد.
خاصیت چای سبز برای سلامتی زیاد است. از جمله اثرات این چای عبارتند از: خاصیت ضداکسیدانی، افزایش انرژی، کاهش وزن و پیشگیری از برخی بیماری ها.
نارنگی یافا، حاصل تلفیق پرتقال شیرین و ماندارین، با پوستی نرم و طعمی شیرین، سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم و ویتامین‌های C و B است که خواص آنتی‌اکسیدانی و فیبر بالایی دارد.
همه مردان با افزودن مواد غذایی فراسودمند به رژیم غذایی­ می‌توانند کیفیت تغذیه‌­شان را تا حدود چشمگیری افزایش بدهند. اگر نمی‌دانید که دقیقا باید کدام مواد غذایی را تهیه کنید، حتما ادامه این مطلب را بخوانید.