یزد

به مناسبت روز ملی کونگ فو اتفاق افتاد؛

گردهمایی خانواده کونگ فو در یزد

همزمان با 26 بهمن ماه روز ولادت حضرت علی (ع) و روز ملی کونگ فو، گردهمایی خانواده کونگ فو توآسنتی شهرستان یزد برگزار شد.
دقایقی پیش مراسم رژه موتوری و خودرویی به مناسبت بزرگداشت فرارسیدن چهل و سومین بهار انقلاب همزمان با سراسر ایران اسلامی در دارالعباده یزد آغاز شد.
سید جواد هاشمی گفت: یکی از آسیب های حوزه فرهنگ و هنر سیاستگذاری است بنابراین باید فرهنگ و سیاست از یکدیگر جدا باشند و اگر این مهم اتفاق بیفتد قطعا شاهد بالندگی در این حوزه خواهیم بود.
فرماندار یزد گفت: رویدادهای فرهنگی علاوه بر ایجاد نشاط و شادابی در سطح جامعه، سکوی پرتاب برای مستعدین جوانی هستند که با حضور در این عرصه ظرفیت ها و استعدادهای خود را به نمایش می گذارند.
مدیرکل صدا و سیمای یزد با بیان اینکه رویدادهای فرهنگی کمک می کند تا استعدادها دیده شوند و مورد ارزیابی و داوری قرار بگیرند افزود: جشنواره ها باعث می شود کسانی که تجربه ای هم نداشتند اما علاقه به انجام رویداد و فعالیت هنری دارند در مسیر درست قرار بگیرند و راه خود را پیدا کنند.
جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان خبر داد:

اردکان؛ تنها شهرستان قرمز کشور

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان از قرمز شدن شهرستان اردکان به عنوان تنهاترین شهرستان کشور خبر داد.
در چهل‌ و سومین جلسه علنی به دنبال اتمام بررسی و تصویب تعرفه عوارض، لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری توسط شهردار یزد به شورای شهر تقدیم شد.
رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد مطرح کرد؛

تاثیر مثبت برگزاری رویدادهای فرهنگی در کاهش آسیب های اجتماعی

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد گفت: رویکرد پیشگیرانه و میانجی گرایانه رویدادهای فرهنگی می‌تواند در ترویج فرهنگ صلح و سازش در استان کمک کار بوده و قطعا این جشنواره نیز بنا به زمینه رسانه محور خود اثرات عمیق تری خواهد داشت.
سردار حسین کمالی جانشین فرماندهی سپاه الغدیر استان یزد در نشست خبری با خبرنگاران از برگزاری اولین جشنواره استانی نماز با عنوان قدقامت عشق خبر داد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد گفت: هدر رفت استعدادها مساوی با انواع آسیب های اجتماعی اعم از بیماری، افسردگی، اعتیاد و... است بنابراین ضرورت برگزاری چنین جشنواره هایی احساس می شود.
امام جمعه یزد با بیان اینکه شعر و مدیحه سرایی اگر ممزوج با یک حقیقت باشد که آن حقیقت عشق به خداست، بسیار موثر خواهد بود، اظهار داشت: شعری که از جان و سوز دل برخیزد و برای خدا باشد، قلوب را متحول می کند و اثر آن چندین برابر خواهد بود.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد با تاکید بر این نکته که نیازمند تعمیر و بازسازی ایستگاه های موجود هم هستیم گفت: در حال حاضر یک تیم برای این امر در حال فعالیت هستند که جهت افزایش سرعت و راندمان کار برای سال آینده تولید و تعمیر و نگهداری ایستگاه ها به بخش خصوصی واگذار می شود.
طی مراسمی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار یزد، سرپرست منطقه بافت تاریخی، معاون فرماندار و مدیران شهرداری؛ عملیات اجرایی پروژه های عمرانی خدماتی و بهره برداری از پروژه های اجرا شده منطقه بافت تاریخی با اعتبار ۱۵۸ میلیارد ریال آغاز شد.
فردا با برگزاری افتتاحیه زده خواهد شد؛

سوت آغاز نهمین المپیاد ورزش محلات در یزد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در جمع خبرنگاران از برگزاری نهمین المپیاد ورزش محلات در یزد خبر داد.
جانشین سپاه الغدیر استان یزد:

بانوان، افسران خط مقدم جنگ نرم با دشمن هستند

جانشین سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به نقش خطیر بانوان در جنگ نرم با دشمن تصریح کرد : اگر در دوران دفاع مقدس مردان در خط اول جبهه دفاع از ارزش‌ها و میهن نقش داشتند امروز بانوان در این جنگ در خط اول و مقدم نقش آفرین هستند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد:

رابطه مطلوب مردم و مهندسین بخش گاز قابل توجه است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به اینکه رابطه مردم و مهندسین بخش گاز به گونه ای مطلوب تنظیم شده است، گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته این دستاورد در سایر حوزه های مهندسی و خدمات قابل ارائه این سازمان، تکثیر می شود.
آیین جشنواره مردمی فیلم عمار در استان یزد با حضور رئیس سازمان فرهتگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری، دختر شهید پاکنژاد و فعالان اجتماعی و رسانه ای در منزل شهید سیدرضا پاکنژاد پزشک شهیر یزدی و نماینده مردم در مجلس اول برگزار شد.