یزد

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس با بیان این که یزد نیازمند شهرک صنعتی جدید است، گفت: پارک علم و فناوری ظرفیت حضور شرکت جدید را ندارد.
استاندار یزد بیان کرد: برخی خانواده‌ها علاقمند به فرزنددار شدن هستند اما صاحب فرزند نشده‌اند که پیشنهاد می کنیم صندوقی برای حمایت از هزینه‌های درمانی این خانواده‌ها در یزد تشکیل شود.
مدیرکل میراث فرهنگی یزد گفت: حدود ۲۰۰ بنا به شکل جدی آسیب دیده‌اند که یک درصد این بافت را شامل می‌شود و حدود ۴۰۰ بنا هم دچار آسیب جزئی شده‌اند، مثلا بخشی از یک دیوار در آنها یا ازاره‌ای در یک کوچه فروریخته است. 

معاون پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد گفت: بیشتر خسارت‌ها در بخش‌های غیرمسکونی و مجهول‌المالکِ بافت تاریخی بوده است. خانه‌های مسکونی چون قبلا اقدامات حفاظتی به‌ویژه روی بام‌ و ناودان‌ را انجام داده‌اند، عموما آسیبی ندیده‌اند.

همزمان با عید سعید غدیر خم، حجت الاسلام سید محمد خاتمی، رئیس جمهور اسبق با حضور در خانه دکتر سید عباس پاک نژاد آزاده ی سرفراز و از چهره های مطرح استان یزد، با وی و خانواده اش دیدار کرد.
مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی، «ترکیدن لاستیک هواپیما» را به عنوان عامل بازگشت و فرود اضطراری پرواز امشب مشهد - یزد در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد اعلام کرد و گفت: همه مسافران در سلامت کامل هستند.
مدیر کل مخابرات منطقه یزد راجع به آنتن دهی نامطلوب برخی مناطق استان اظهار کرد: در شرایط سخت کاری به ویژه تامین تجهیزات تلفن همراه، متاسفانه با برخی ذهنیت‌های اشتباه ایجاد شده در مردم مواجه می‌شویم و نمی‌توانیم در برخی مناطق به دلیل این مخالفت‎های مردمی در جهت بهبود آنت دهی تلفن همراه اقدام کنیم و عملا شایعات فضای مجازی دست ما را بسته که امیدواریم با کمک رسانه‌ها ای این مشکل نیز مرتفع شود.
از تاسیس مدرسه رازی در شهر بابک تا دبیرستان نوبنیاد اشکذر

۳۰ سال عاشقی در سنگر علم

ضیا احمدی شهر بابک و همسرش زهرا بیگم سجادی زوج فرهنگی بازنشسته ای هستند که ۳۰ سال عاشقانه به تدریس پرداخته اند.
وزیر اطلاعات گفت: آمریکایی‌ها برای مقابله با انقلاب اسلامی هزینه‌های گزافی متحمل شده و حالا با خفت و خواری در حال ترک منطقه است؛ رژیم صهیونیستی هم برای ثبات امنیت نداشته خود، به دنبال تلاش‌های بیهوده است که ناکام خواهد ماند.
پرسون از یک فعالیت عمرانی در شهر یزد گزارش می دهد؛

عملیات عمرانی در آستانه نوروز / تحول همه ساله

یزد به عنوان شهر مرکزی ایران به شمار می آید؛ این شهر به واسطه وجود مراکز دانشگاهی و مراکز گردشگری پذیرای مسافران از گوشه و کنار ایران است.
مسافرت به عنوان یکی از اصلی ترین نیازهای مردم سراسر جهان و همچنین ایران به شمار می رود که با برنامه ریزی یک سفر، می توانید کلیه دغدغه های خود را به فراموشی بسپارید.
باید جملات و بیانات امام(ره) که در کتاب صحیفه نور آمده مورد بازخوانی قرار گیرد چرا که بسیاری از نکاتی که امروز در جامعه به عنوان مسئله دیده می شود راه حل آن در بیانات امام وجود داشته بنابراین باید به این مهم توجه شود.