یزد

معاون فنی مرکز بهداشت استان از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ۱۴ روز اخیر خبر داد و گفت به سازمان های که به هر نحوی در مدیریت و کنترل شیوع کرونا در استان مرتبط بودن از جمله مراکز آموزشی، مراکز درمانی و سایر دستگاه ها هشدار هایی را داده ایم و به نوعی در کل استان زنگ خطری برای گسترش این ویروس زده شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از آغاز بکار جشنواره ملی تئاتر ایثار با دو بخش صحنه‌ای و خیابانی به میزبانی شهرستان اردکان از امروز دوشنبه خبر داد.وی از موضوعات آثار نمایشی این جشنواره به فرهنگ ایثار و شهادت، خانواده شهدا، مدافعان حرم و مدافعان امنیت اشاره کرد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد:

بارش برف در محورهای کوهستانی یزد ادامه دارد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد : مردم به ویژه در مناطق روستایی از تردد غیرضروری در این محورها به شدت خودداری کنند و در صورت اضطرار برای رفت و آمد حتماً از زنجیر چرخ استفاده کنند.
استاندار یزد با بیان اینکه رئیس جمهور در دور دوم سفر های استانی خود در تاریخ 22 و 23 دیماه در صدر هیاتی بلند پایه به استان یزد سفر خواهد کرد، گفت: طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان، ابر طرح عمرانی و تمدنی یزد به شمار می‌آید.
در سفر رئیس جمهور به یزد

نخستین بیمارستان بحران کشور افتتاح شد

نخستین بیمارستان بحران کشور یکی از مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان یزد است که دومین سفر قریب الوقوع استانی دولت به یزد افتتاح خواهد شد.
مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان یزد با اعلام مازاد بر مصرف بودن نیمی از تخم‌مرغ تولیدی این استان و عرضه آن به سایر استانها، قیمت کنونی این ماده غذایی را همراه با ضرر برای تولیدکنندگان دانست و از وعده وزارت جهادکشاورزی برای افزایش قیمت تخم مرغ خبر داد.
کتاب «خسته نباشید عمو قاسم» به نویسندگی و تصویرگری «خدیجه بابایی ابرقویی» با موضوع سردار دل‌ها همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در شهرستان ابرکوه یزد رونمایی شد. این اثر برای گروه سنی کودک نوشته و در آن سعی شده با تصویرهای جذاب و زیبا با زبانی کودکانه، بچه‌ها را با شخصیت سردار دل‌ها و مفهوم ایثار، جهاد و شهادت آشنا کند.
فرماندار اردستان گفت: برای نوروز امسال باید به شکلی برنامه‌ریزی شود که اردستان از یک شهرستان بین‌راهی به مقصد گردشگری مسافران تبدیل شود.
در پایان مرحله منطقه‌ای این جشنواره در استان یزد؛

راه یابی قصه‌گویان برتر اصفهان، مرکزی و یزد به مرحله کشوری

در آیین اختتامیه مرحله منطقه‌ای دومین دوسالانه قصه‌گویی نهال امید در استان یزد، ۶ قصه‌گوی برتر از استان‌های یزد، اصفهان و مرکزی به مرحله کشوری این رویداد راه یافتند.
در حالی قریب به ۹۰ روز تا پایان امسال باقیمانده است که به گفته‌ی کارشناس مرکز پایش محیط زیست یزد، هوای ۵۳ روز از روزهای گذشته سال جاری، ناسالم بوده است.
همزمان با هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، پروژه های شاخص شهرستان اشکذر با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد بهره برداری شد.