یزد

ابَر پروژه فرآوری روی ایران، این روزها در حال برداشتن گام های نهایی در جهت راه اندازی است، کارخانه ای که بر اساس میزان تولید در فاز اول؛ لقب بزرگ ترین در ایران و خاورمیانه را با خود به همراه دارد.

در آیینی با حضور استاندار و جمعی از مردم و مسئولان یزد سه‌شنبه شب نمایشگاه اسوه پایگاه‌های مقاومت بسیج در قالب ۷۰ غرفه در فضای باز امامزاه سید جعفر محمد (ع) شهر یزد افتتاح شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: شهرستان خاتم یزد از ظرفیت‌های خوبی در حوزه میراث فرهنگی برخوردار است ولی این ظرفیت‌ها دچار عقب ماندگی هستند که باید برای جبران موانع موجود، برنامه ریزی و اقدام کاربردی انجام داد.
عضو شورای شهر یزد گفت: وضعیت موجود آسفالت برخی از معابر شهر یزد راضی کننده نیست و باید شهرداری اقدامات لازم را برای بهبود آن انجام دهد به گونه‌ای که شهروندان علاوه بر آسفالت معابر مشکل دار، از کیفیت آسفالت هم رضایت کافی را داشته باشند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی گفت: اهدا اعضای بدن یک جوان ۲۵ ساله اردکانی که به علت تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، نجات بخش جان سه بیمار نیازمند پیوند عضو شد.
رئیس جهاد کشاورزی استان یزد با بیان این‌که گوشت بوقلمون می‌تواند جایگزین خوبی برای گوشت قرمز باشد، عنوان کرد: برخلاف تصور عموم گوشت بوقلمون گوشت صرفاً سفید نیست و قسمت‌هایی از آن مثل ران، گوشت قرمز محسوب می‌شود.
مسئول پیگیری‌های ویژه در حوزه قطعه‌سازی و ماشین‌سازی سند تحولی «یزد نوین» از برگزاری نخستین رویداد ملی نیازهای فناورانه صنعت قطعه‌سازی روز ۱۴ اسفندماه در محل مرکز خدمات فناوری و کسب و کار به میزبانی یزد خبر داد.
معاون آمار و برنامه‎‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد خواستار شناسایی مسایل مهم فرهنگی استان و ارایه راهکار برای حل آن شد و گفت: استان با هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی درصدد تدوین برنامه تحولی در حوزه فرهنگ است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اعلام اینکه چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر همزمان با تهران در ۳۱ استان کشور و استان یزد نیز برگزار میشود افزود: اکران فیلم های چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر استان یزد از ۱۷ لغایت ۲۳ بهمن ماه در پردیس های سینمایی تک و جام جم یزد برگزار می گردد.
رییس اداره منابع آب شهرستان ابرکوه یکی از دلایل ایجاد بیش از ۳۰ مورد فروچاله در این شهرستان را برداشت های بی رویه آب های زیرزمینی در سالهای گذشته دانست و با اشاره به کسری مخزن سالیانه ۳۵میلیون مترمکعب آب در دشت ابرکوه گفت: از ۱۹ دشت استان یزد ۱۴ دشت آن ممنوعه و چهار دشت در حالت ممنوعه بحرانی هستند که دشت ابرکوه از جمله این دشت‌هاست.
با توجه به آخرین رنگ‌بندی نقشه کرونایی استان یزد، هشت شهرستان در وضعیت آبی و سه شهرستان استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.