همدان

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان همدان گفت: با توجه به استقبال باشکوه مردم از شعب اخذ رای و تمدید مهلت رای‌گیری، با نظر استاندار همدان، فعالیت همه مدارس سراسر استان امروز (شنبه) در نوبت بعدازظهر تعطیل و کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.
مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان با رد ادعای کاهش عمل جراحی آب‌مروارید به دلیل کمبود لنز، در مراکز درمانی دانشگاه،گفت: تا این لحظه از کمبود لنز به دانشگاه علوم پزشکی استان گزارشی نرسیده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان از بازگشایی پیست اسکی تاریکدره خبر داد و گفت: مسیر پیست اسکی با همکاری اداره‌کل راهداری استان همدان بازگشایی شد.
سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی همدان گفت: 3۰ تن گوشت قرمز منجمد طی روزهای اخیر در استان توزیع می شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی فعالیت یک سامانه بارشی و بارش برف و یخبندان صبح امروز یکشنبه شهر همدان با دمای ۱۱ درجه سانتیگراد زیر صفر به عنوان سردترین مرکز استان کشور اعلام شد.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان گفت: به علت کمبود هوای سرد و یخبندان موش ها به مزارع همدان طغیان کردند و خسارت قابل ملاحظه‌ ای به مزارع و محصولات کشاورزی وارد کردند.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه برنامه ابلاغی کشت قراردادی در استان ۵۱۹ هزار و ۸۰۰ هکتار است گفت: تاکنون ۳۶ درصد برنامه در استان همدان محقق شده است.
سرپرست معاونت میراث‌ فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از ثبت ملی دو اثر طبیعی ملی آبشار گانه‌زار واقع در روستای آرتیمان شهرستان تویسرکان و درخت توت کهنسال در روستای ازناو ملایر خبر داد.
سرپرست مدیریت امور طیور و پرورش زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: توسعه پرورش شترمرغ در دستور کار است چراکه علاوه بر صرفه اقتصادی، سوددهی بیشتری حدوداً ۱.۶ نسبت به دام سنگین و ۴.۸ نسبت به دام سبک دارد.
رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه اضافه وزن مهمترین علت ابتلا به این نوع دیابت است، گفت: چاقی باعث افزایش مقاومت به انسولین و تأثیر کمتر داروهای مخصوص دیابت می‌شود.
عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: باید به مالکان بافت های قدیمی، بسته های تشویقی برای تعمیر و مرمت بافت های فرسوده قرار داده شود.
سرپرست هیأت باستان‌شناسی کاوش معبد لائودیسه با توجه به انجام فصل هشتم کاوش معبد لائودیسه بلاتکلیفی ۱۲ هکتار بافت فرسوده و تاریخی شهر نهاوند پایان می‌یابد گفت: تپه نقاره‌چی از مهمترین محوطه‌های تاریخی دوران سلوکی در نهاوند است و از جمله بزرگترین پروژه‌های باستان‌شناسی کشور محسوب می‌شود.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: طرح برخورد با مخدوش کردن، دستکاری، پوشاندن و مخفی کردن پلاک از اواخر هفته گذشته آغاز شده است و متخلفان ضمن توقیف وسیله نقلیه به مرجع قضایی معرفی شدند.
مجمع شهرداران آسیایی، پایتخت‌های محیط زیستی، فرهنگی و گردشگری خود برای سال ۲۰۲۴ را به طور رسمی معرفی کرد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تویسرکان از کشف و توقیف دو دستگاه گنج یاب در تاریخ 18دی ماه و 19 دی ماه جاری در شهرستان خبرداد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: تلاش برای رساندن آب سالم و پایدار به مردم روستاها، یکی از اهداف ما است که در همین راستا قراردادی با قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی(ع) برای آبرسانی به 160 روستا منعقد شده است