اخبار منتخب استان‌ها

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

انهدام گروهک تروریستی وابسته به «جیش الظلم» در سراوان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان این‌ که تعداد 6 نفر از اشرار مسلح منطقه در اجرای طرح رعد دستگیر و نیز یک تیم 3 نفره گروهک های معاندان و عناصر اصلی گروهک جیش الظلم متلاشی شدند، گفت: این تیم عاملان اصلی شهادت رئیس پلیس آگاهی سراوان سرهنگ «علیرضا شهرکی» و همسرشان بوده اند.
معاون اجرایی رئیس جمهور با اعلام اینکه با تمام توان و با به روز رسانی خود در مقابل هجمه های دشمن ایستاده ایم، گفت: تحولات جدی در صادرات نفت کشورمان اتفاق افتاده و فروش روزانه نفت به یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رسیده است.
سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ری از دستگیری ۷ سارق حرفه‌ای منزل و زورگیر در این شهرستان خبر داد و گفت: متهمان پس از مواجه‌شدن با مدارک و مستندات ارائه شده توسط مأموران پلیس آگاهی لب به اعتراف گشودند.
سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌هایی با اشاره به تداوم ناپایداری‌های جوی در برخی استان‌ها نسبت به احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب هشدار صادر کرد.
مدیرکل پیشین امور مالیاتی استان:

سال گذشته سال سختی برای امور مالیاتی خوزستان بود

مدیرکل پیشین امور مالیاتی خوزستان گفت: نقش درآمدهای مالیاتی از درآمدهای نفتی پیشی گرفته اما امکانات ما هنوز همان امکانات گذشته است و عقب افتادگی تشکیلاتی در استان داریم.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران یکی از مجموعه‌های صنعتی است که مجوز اولین شرکت تأمین سرمایه را دریافت کرده و فعالیت آن شروع شده و انتظار داریم این شرکت تأمین سرمایه در فرایند تأمین مالی طرح‌ها نقش ویژه‌تری را بازی کند.
سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان از تداوم نظارت بر اماکن عمومی با هدف صیانت از سلامت غذایی شهروندان در زاهدان خبر داد و گفت: ۵ قنادی و پیتزافروشی در زاهدان پلمب شد.
دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گردوغبار با تاکید بر اینکه ۲۳ استان کشور دارای کانون گرد و غبار هستند، گفت: ۶ استان کشور به ترتیب "خراسان جنوبی"، "کرمان"، "سیستان و بلوچستان"، "خراسان رضوی"، "خوزستان" و "هرمزگان" ۸۵ درصد غبارخیزی کشور را دارند.

به دنبال هشدار سازمان هواشناسی کشور و احتمال بارش‌های شدید و رگباری باران و وزش شدید باد در ۷ استان کشور، امدادگران هلال‌احمر به حالت آماده‌باش درآمدند.

حجت الله روستا پزشک فوق تخصص قلب و عروق با این هشدار که بسیاری از افراد جامعه از فشار خون بالای خود آگاهی ندارند، گفت: بسیاری از موارد خطرساز که موجب ابتلای افراد به بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود با پیشگیری و اقدام زودهنگام قابل کنترل است.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا ضمن تشریح آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور از اعمال محدودیت تردد در محورهای چالوس و هراز خبر داد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین گفت: 5700 میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته برای توسعه زیرساخت‌ها، پروژه های عمرانی وزبر بنایی و ایجاد بستر مناسب برای جذب سرمایه‌گذار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان هزینه شده است
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در حاشیه بازدید از دو واحد صنعتی استان به مناسبت هفته کار و کارگر گفت: ۸۵ هزار نفر نیروی انسانی در واحدهای صنعتی استان مشغول فعالیت هستند.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد نسبتا شدید تا شدید و خیزش گرد و خاک در برخی نقاط کشور و رگبار پراکنده در ۳ استان خبر داد.

مدیرکل راهداری البرز خبر داد؛

ترافیک در محور چالوس سنگین است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: ترافیک در محور چالوس مسیر شمال به جنوب محدوده‌های ماسال، دزدبند، هزارچم، سیاه بیشه و نساء سنگین است.