پوشش ویژه کرونا

در پرسون از رویدادهای لحظه ای کرونا در ایران و جهان باخبر شوید.

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران ضمن توضیح درباره آخرین وضعیت کرونا در این استان گفت: استقبال خوبی از انجام واکسیناسیون در دزهای تلفیقی در تهران و به خصوص افراد نیازمند تلقیح واکسن کرونا نشده است.
مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۳ هزار و ۱۶۰ نفر رسید.
تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در ۲۴ استان کشور کاهش یافته است و در هفته سوم مردادماه، ۱۰۴۱ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شده‌اند.
موج هفتم کرونا با آمار و اطلاعات متناقض در حال گذر است. درحالی‌که تعداد شهرهای با وضعیت قرمز کاهش داشته و موارد بستری نیز سیر نزولی داشته، اما شهرهای پرخطر از ۱۲۹ به ۱۸۴ شهر رسیده و تعداد شهرهای با وضعیت آبی هم تعدادشان کم شده است. با وجود شرایط آرام چند بیمارستان در هفته اخیر، آمار مبتلایان همچنان صعودی است، اما تعداد مرگ‌ها سیر زیگزاگی دارد. به همین دلیل پیش‌بینی درباره آینده نزدیک بسیار دشوار شده است و تحلیل‌های متناقضی از آن می‌شود.
متخصص بیماری عفونی گفت: یک دلیل طولانی شدن کووید در بدن، ماندگاری ویروس در روده است که با تکثیر موجب ایجاد علائم می‌شود. ممکن است کووید طولانی در برخی افراد، بیماری‌های مزمن کبدی، کلیوی و قلبی ایجاد کند.

علی‌رغم اینکه سرایت‌پذیری سویه هندی BA۲.۷۵ حدود ۱.۵ یا ۲ برابر بیش از BA۴ و BA۵ است، اما مرگ و میر در این زیرسویه با سایر زیرسویه‌ها تفاوتی نداشته است.
تازه ترین آمارهای ابتلا، مرگ و میر و واکسیناسیون کرونا در ایران تا امروز شنبه 15 مرداد 1401 اعلام شد که براساس آن، در 24 ساعت گذشته، حدود 3500 هزار بیمار جدید مبتلا به کرونا در ایران شناسایی شده است و متاسفانه 61 هموطن دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۶۱ بیمار کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و همچنین ۹هزار و ۷۲۷ بیمار دیگر نیز در این بازه زمانی شناسایی شدند.