حرف وزارت‌خانه‌ها

وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام‌کرد: شبهه افکنی درباره فعالیت هیات مولدسازی حاکی از بی اطلاعی از مصوبه مولدسازی و آیین نامه اجرایی و یا ناشی از غرض ورزی است، اما وزارت اقتصاد تلاش می‌کند برای رفع هرگونه شبهه‌ و شائبه‌ای شفافیت حداکثری را در این مسیر ایجاد کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش ۲۰ درصدی مستمری خانواده‌ های تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از شهریور سال جاری خبر داد.
سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات گفت: امسال حدود ۱۹۰ تروریست نیز دستگیر شده است که ۲۰ درصد آن در تهران اتفاق افتاده است. تروریست‌هایی که اختصاص به داعش ندارند و تروریست‌های نو پدید و مخلوق غربی‌ها هستند.
وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: سیاست تثبیت نرخ ارز به جهت رویکرد حمایتی مربوط به کالاهای اساسی همچنان مدنظر دولت شخص رئیس جمهور و بانک مرکزی بوده و هیچ تغییری در آن ایجاد نشده است.
معاون وزیر علوم از سپرده شدن مسئولیت هماهنگی، راهبری و ارائه تاییدیه صحت مدارک تحصیلی متقاضیان ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی به یکی از نهادهای زیرمجموعه این وزارتخانه خبر داد.
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای شفاف سازی اخراج اساتید دانشگاه توسط برخی از جراید اینفوگرافی را منتشر کرد. براین اساس با ۹ نفر از اساتید دانشگاه قطع همکاری شده است.
وزرای کشور، علوم و بهداشت صراحتا ًدر مورد صحت و سقم خبر جذب ۱۵۰۰۰ هیأت علمی تا پایان دولت سیزدهم اظهار نظر کنند. دانستن، حق مردم است؛ به‌ویژه در رابطه با موضوعی به این مهمی که به نحوی با  آینده فرزندان این سرزمین ارتباط مستقیم دارد.
سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به روند جذب و ادامه همکاری اعضای هیات علمی درمورد قطع همکاری با یک استاد دانشگاه صنعتی شریف گفت: این فرد توسط هیات اجرایی جذب دانشگاه فاقد شرایط لازم تشخیص داده شد و نامه قطع همکاری وی به وزارت علوم ارسال شده است. تصمیم بعدی از اختیار دانشگاه خارج است.
مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور نوشت: بیشترین آسیب به دانشگاه در سالهای گذشته از ناحیه جریان هایی وارد آمده است که کوشیده‌اند با سیاسی‌بازی و بهره‌برداری‌های جناحی و انتخاباتی از ظرفیت بزرگ دانشگاه و فطرت حق جوی جوانان دانشجو در راستای مطامع خود بهره‌برداری مقطعی داشته باشند.
زارع پور درباره اقدامات عراق به زوار ایرانی خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات عراق قرار است در طول مسیر پیاده روی نقاطی را روی وای فای، رایگان در اختیار زوار قرار دهد. مجموعه ای از این اقدامات را در نظر گرفته ایم که در آینده نزدیک به زائرین عزیز اعلام خواهیم کرد.