ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

وزیر ارتباطات درباره توسعه اینترنت نسل پنجم گفت: برای اینترنت نسل پنجم چند فرکانس طلایی وجود دارد که یکی از آن‌ها فرکانس ۷۰۰-۸۰۰ است که اکنون در اختیار صداوسیما است. فرکانس جزو اموال عمومی است و باید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده شود.
دبیر شورایعالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد پیشرفت شبکه ملی اطلاعات طبق ارزیابی‌های مرکز ملی با شاخص‌های جدید، به 59.18 رسیده است.
پنج منبع آگاه و مطلع گفتند اسپیس‌ایکس در حال ساخت شبکه‌ای از صدها ماهواره جاسوسی تحت قراردادی طبقه‌بندی‌شده با یک آژانس اطلاعاتی آمریکاست؛ اقدامی که بیانگر تعمیق روابط میان شرکت فضایی «ایلان ماسک» و آژانس‌های امنیت ملی است.
امروزه با گسترش مشغله‌ها و نیاز به جابه‌جایی سریع و آسان مرسولات، اپلیکیشن‌های درخواست پیک موتوری به ابزاری ضروری تبدیل شده‌اند. این اپلیکیشن‌ها با ارائه خدمات متنوع و سریع، به شما کمک می‌کنند تا در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنید. در این مقاله، به معرفی 5 اپلیکیشن پیک موتوری خواهیم پرداخت.
آشنایی با ثروتمندترین مرد خاص دنیا؛

ایلان ماسک دقیقا کیست و دارایی خالص او چقدر است؟

تقریبا روزی نیست که در صدر خبرها، نامی از ایلان ماسک دیده نشود. رئیس شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق)، تسلا و اسپیس ایکس، ثروتمندترین فرد جهان است و از پلتفرم خودش برای ابراز نظراتش در مورد طیف گسترده‌ای از موضوعات بهره می‌برد.
وزیرارتباطات گفت: به مناسبت عید نوروز و ماه مبارک رمضان، یک بسته اینترنت رایگان برای مردم در نظر گرفتیم که حجم آن ۵ گیگ معادل ۱۲ گیگ ترافیک داخل است.
شغل‌های اینترنتی برای زنان نیز بسیار مناسب هستند زیرا بدون نیاز به ترک کردن خانه، می‌توانند شغل و درآمد مناسبی برای خود را داشته باشند. ما در این مقاله به معرفی انواع شغل اینترنتی برای زنان می‌پردازیم، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
هر نوع پاکت پستی دارای کاربردها و خصوصیات خاص خود است که اداره پست بر اساس نیاز و شرایط از آنها استفاده می‌کند. خرید پاکت پستی ارزان و بهره‌مندی از گزینه‌های مناسب می‌تواند از وارد شدن آسیب به بسته‌های پستی جلوگیری کند.
وزیر ارتباطات در جلسه هیات دولت مطرح کرد؛

۷۰ درصد کسب و کارهای اینترنتی کالامحورند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افتتاح سیستم‌های پردازش (سورتینگ) هوشمند مرسولات پستی گفت: ۷۰ درصد کسب و کارهای اینترنتی کالامحور هستند.
وزیر ارتباطات گفت: حدود یک سال است که اینترنت کودک و نوجوان با سرشماره *456# راه اندازی شده و والدین می‌توانند با خیالت راحت تنظیماتی را به اختیار در شیوه استفاده از فضای مجازی توسط کودکان انجام دهند و طبق آخرین آمار بیش از یک میلیون نفر از این سرویس استفاده می کنند.