بازار

برای باخبر شدن از آخرین قیمت انواع کالاها و آخرین خبرهای جذاب و به روز بازار ایران، سرویس بازار را دنبال کنید.

اکسید آلومینیوم یا آلومینا دارای پیوند اتمی قوی یونی بین مولکولی است که خواص و ویژگی‌های بسیار منحصر به ‌فردی را ارائه می‌دهد. این ماده بی‌نظیر قابلیت ایجاد چند فاز بلوری مختلف را دارد که همه آنها می‌توانند در دمای بالا به پایدارترین فاز آلفای شش ضلعی بازگردند.
بر اساس گزارش‌ مرکز آمار، از دی ماه ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ چهار قلم کالای گوشت گوسفند، گوشت گوساله، کنسرو تن ماهی و گوجه فرنگی با بیش از ۱۰۰ درصد افزایش در سطح قیمت‌های خود مواجه بوده‌اند.
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران درباره بازار کالاهای اساسی گفت: سال جاری در بازار کالاهای اساسی کمبود خاصی نداشتیم و در بیشتر مواقع سال ثبات قیمت وجود داشته است.
قیمت مرغ در هفته های گذشته تا کیلویی ۹۸ هزار تومان هم افزایش یافته بود، اما مسئولان دولت و اتحادیه‌ها در آستانه ایام عید و ماه مبارک رمضان از کاهش و ثبات قیمت در بازار خبر می‌دهند.
در روزهای گذشته، با بالا رفتن قیمت ارز، بازار طلا و سکه نیز به سقف تاریخی خود رسیدند. اما با کاهش قیمت دلار در ادامه، قیمت سکه و طلا نیز کاهش یافت. با این حال، عدم ثبات قیمت‌ها باعث شده است که بسیاری از فعالان بازار در حال حاضر از معامله خودداری کنند.
ایران همچنین جزو ۱۰ کشور مصرف کننده مصنوعات طلا محسوب می‌شود. ضمن اینکه دارای ۱۷ درصد از معادن سنگ های قیمتی است هرچند هنوز از نظر فناوری در این عرصه نتوانسته است آنگونه که باید و شاید عمل کند.
امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون و ۹۳۸ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد که نسبت به چهارشنبه هفته گذشته افزایش ۵۰ هزار تومانی را نشان می‌دهد.
در سال 1374، در شهر باستانی شوش دانیال واقع در استان خوزستان، مردی با اراده پولادین به نام حاج حمید حمدانی با همراهی برادران، رویای بزرگی را در دل خود می‌پروراند. او در کارگاهی کوچک با مساحت چهل مترمربع، به پرورش رویای پاک خود پرداخت و جوانانی غیور و با استعداد، وی را در این راه همراهی کردند و در همان گام نخست نهال نوپای پاک‌چوب را در خاک امید نشاندند.
بر اساس پیگیری های انجام شده یکی از دیگر عواملی که برای ایجاد التهاب در بازار غیر رسمی ارز به شمار می رود، تقاضای ارز ایجاد شده توسط برخی از شرکت های مونتاژ کار خودرو در هفته های اخیر بوده است
قیمت یک قطعه طلا در ایران به عواملی چون قیمت یک گرم طلای ۱۸ عیار، وزن طلا، اجرت ساخت، سود فروشنده و مالیات بر ارزش‌افزوده و سنگ و نگین بستگی دارد.
اگر بخواهیم در مورد مانیتور صنعتی توضیح بدهیم باید بگوییم که این نوع مانیتور نسبت به صفحه نمایش خانگی مقاومت بالاتری داشته و این توانایی را دارد که ساعت‌های طولانی‌تری تصاویر را برای بیننده به نمایش بگذارد به این صورت که می‌توان گاهی چندین روز و بدون توقف از آن استفاده کرد.
یکی از موثرترین و بهترین راه‌هایی که هم‌اکنون میان سازندگان سراسر جهان مطرح می‌باشد، استفاده از فوم پلی اورتان در ساندویچ پانل است؛ چراکه با استفاده این عایق می‌توان مصرف انرژی در یک ساختمان را تا 90 درصد کاهش داده و بهره‌روی انرژی را به میزان چشمگیری به حداکثر رساند
تمامی خودروها چه در بازار داخلی و چه خارجی و مونتاژی، با صعود قیمتی روبه‌رو هستند و ثبات یا افت قیمت به ندرت در بازار به چشم می‌خورد.
در بازار آزاد امروز قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲میلیون و ۸۱۰ هزار تومان است.