کشاورزی و دامداری

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس کشاورزی را در پرسون دنبال کنید.

مهمترین اخبار

معاونت امور زراعت وزارت جهادکشاورزی گفت : در پی استقبال کشاورزان، مهلت کشاورزی قراردادی ۲۲ استان تا پایان وقت اداری ۲۶ اسفندماه سال جاری تمدید شده است.
رئیس اتحادیه بارفروشان اعلام کرد: بارش‌های اخیر و تاخیر در برداشت باعث افزایش قیمت گوجه فرنگی شده است.
رییس سازمان شیلات ایران بر استفاده از فنّاور‌های نوین در صنعت شیلات تاکید کرد و گفت: با سازمان یونیدو (سازمان توسعه صنعتی ملل متحد) برای انتقال تکنولوژی‌های نوین از صید تا فرآوری وارد مذاکره شده‌ایم.
سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: طی مکاتباتی که با وزیر جهاد کشاورزی داشتیم به دنبال مجوز برای خرید تضمینی سیب زمینی هستیم زیرا تولید موجود بیش از ظرفیت بازارهای داخل و صادراتی است.
در مقاله پیشرو، نه تنها به بررسی اهمیت خرید نهال از نهالستان معتبر و راهنمایی در انتخاب نهال مناسب برای هدف شما پرداخته می‌شود، بلکه از یک فرصت استثنایی برای خرید نهال نیز صحبت خواهیم کرد که نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ ۹ و دیگر نهال‌های میوه را با تخفیف ۴۰ درصدی به کشاورزان عرضه می‌کنند.
وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: وزارتخانه مذکور با اعمال سیاست‌های کنترل در مبادی تولید و خارج از آن، قیمت پیاز را تنظیم کرد و تاکنون ۹ هزار تن پیاز به مقاصد مختلف صادر شده و پیاز مازاد صادر می‌شود.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: صنعت تولید مرغ کشور رکورد زد، حفظ این روند در اسفند ماه ضروری است. این راه بی‌بازگشت است و فروردین ۱۴۰۳ جهش تولید مرغ از رکورد بهمن امسال بیشتر خواهد بود.
سرپرست شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اشاره به تامین نهاده های دامی مورد نیاز دام و طیور گفت: در سه ماه گذشته بیش از ۹ فروند کشتی حامل محمولات وارداتی این شرکت به وزن تقریبی ۵۰۰ هزار تن در بندر امام خمینی (ره) تخلیه شده است.
دکتر محمدامین البرزی در سال ۱۳۴۷ تعداد یکصد اصله نهال کیوی از فرانسه وارد ایران کرد و محمدعبدالله محسنی، معلم جوانی بود که در سال ۱۳۶۲ در سفر به مازندران با دکتر البرزی آشنا شد و ایده‌ی توسعه و تولید این میوه ناشناخته به ذهنش رسید.
مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل (آذر) در حدود ۴ درصد افزایش داشته است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به عزم دولت سیزدهم برای احیای ۱۶۳ واحد تولیدی راکد در بخش کشاورزی، گفت: راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی راکد در بخش کشاورزی ، علاوه‌بر رونق تولید به حوزه اشتغال کمک می‌کند.