صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

برقستان به عنوان بهترین سازنده تابلو برق صنعتی در ایران شناخته می‌شود. این مجموعه با تخصص و سابقه بالا در حوزه ساخت بوستر پمپ‌های آتش‌نشانی و خانگی، نقش چشمگیری در تأمین نیازهای افراد و نهادها به آب و حفاظت در مواجه با آتش‌سوزی دارد.
با صدور حکمی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، منوچهر منطقی را که تا قبل از این به عنوان معاون حمل و نقل صنایع در وزارت صنعت خدمت می‌کرد، به عنوان مشاور وزیر و مدیر پروژه ارتقاء و نوآوری در صنعت خودرو منصوب کرد و احمد اقایی را به عنوان جانشین وی و سرپرست معاونت صنایع حمل و نقل منصوب کرد.
مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد:در اجرای آیین‌نامه اجرایی جزء ۴ بند ک تبصره ۱۰ قانون بودجه کل کشور سال ۱۴۰۲، مصوب ۱۴۰۲/۰۷/۰۹ هیأت وزیران، حضور سکوهای تجارت الکترونیکی در انجام معاملات و نقل و انتقال خودرو امکان‌پذیر و تسهیل می‌شود.
در بحث حقوق دولتی به معدنکاران بسیار ظلم می شود زیرا دستور العملی یکسان اجرایی می شود. حقوق دولتی باید برای هر معدن به صورت مجزا محاسبه شود.
عضو کمیسیون تخصصی خودرو اتاق اصناف ایران درباره قیمت خودرو در سال آینده می‌گوید: متأسفانه خودرو در کشور ما کالای سرمایه‌ای است و وقتی کالایی سرمایه‌ای می‌شود به نرخ تورم وابسته است
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به مشکلات واحدهای صنفی خرد در بازار شب عید به دلیل فعالیت فروشگاه‌های بزرگ قسطی، از افزایش قیمت بدون سر و صدای برخی کارخانه‌ها در یک ماه گذشته خبر داد.
معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اعلام کرد: کشور ما حدود ۱۴.۳ میلیون هکتار جنگل دارد و از لحاظ کمیت و کیفیت جزو کشورهای کم جنگل می باشیم.
رئیس انجمن واردکنندگان تلفن همراه در اظهاراتی گفته است که ممکن است در آینده ممنوعیت رجیستر آیفون‌های آمریکایی برداشته شود این در حالی است که مقامات دولتی با این موضوع مخالفت کرده و باید با فروشندگان کالای ممنوعه برخورد کنند.
در حالی که گزارش‌ها حاکی از کُندی ثبت‌نام و خرید اینترنتی لاستیک دولتی از طریق سامانه جامع تجارت دارد و برخی متقاضیان از اینکه ساعت‌ها در صف خرید تایر می‌مانند گلایه دارند، وزیر صمت اعلام کرد: به فروشندگان لاستیک این اجازه داده شده است که به صورت آفلاین، ثبت‌نام از متقاضیان را انجام داده و نیازی نیست که حتما سامانه وصل باشد؛ بلکه در حالتی که سامانه خاموش است هم می‌توانند مدارک را از مشتری دریافت کرده و بعدا خود اپراتور یا فروشنده فرایند خرید را ادامه داده و مدارک را در سامانه ثبت کند. او همچنین تاکید کرد اگر عرضه‌کننده‌ای اینگونه رفتار نکند، مصداق تخلف است و قصد ایجاد صف دارد.