صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید: دلالان با کارت ملی کسانی که خودرو ندارند، از طریق سامانه یکپارچه فروش، خودرو می‌خرند و بعدا آن را ۴تا ۵ برابر قیمت اصلی با ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد و گاهی تا ۵۰۰ درصد سود در بازار می‌فروشند و این رویه نه به نفع تولیدکننده است، نه واردکننده و نه مصرف‌کننده واقعی.
معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت به تاکسی‌های بدون بیمه شخص ثالث اجرایی شده است و خودروهایی که قافد بیمه باشند سهمیه سوخت نخواهند گرفت.
وزیر صمت گفت: تاکنون ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شده که از این تعداد ۵۰ هزار خودرو در گمرکات کشور است. همچنین ۸۰۰۰ خودروی وارداتی به مردم تحویل داده شده است.
به دنبال انتشار برخی از اخبار مبنی بر خرید و فروش کد ملی توسط نمایشگاه داران اتحادیه فروشندگان خودرو در قالب اطلاعیه ای به نمایشگاه داران متخلف اخطار داد.
خبری از رونق معاملات در بازار لوازم خانگی نیست و همه خریدهای خود را به ماه های آینده موکول کرده‌اند اما نکته مهم اینجاست توزیع کالاها نیز توسط تولیدکنندگان قطره چکانی شده که به دلیل رکود خرید این کاهش عرضه محسوس نیست.
با وجود رویه رانتی واردات در برابر صادرات خود، عملا تامین ارز همه کالاهای وارداتی با نرخ ۴۰ هزار تومان، ادعای درستی نیست و کالاهایی که از این رویه وارد می شوند با نرخ ارز غیر رسمی و تلگرامی نرخ گذاری خواهند شد.
رادوکو با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه واردات، تأمین و تجهیز انواع قطعات و دستگاه‌های صنعتی یکی از معتبرترین مراجع خرید ژنراتور برق است و با برندهای بسیار معروف داخلی و خارجی در این زمینه همکاری دارد.
همه مجوز‌های کاغذی باید تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ الکترونیکی شوند و از این تاریخ هر فعال اقتصادی که مجوزالکترونیکی (شناسه یکتا) نداشته باشد، از نظر قانون و سامانه‌های دولتی و بانکی، فاقدمجوز محسوب می‌شود.