اقتصاد کلان

اخبار اقتصاد کلان ایران اعم از تورم، اشتغال، بودجه، سیاست‌های پولی و مالی، نقدینگی، حقوق و دستمزد و ... را در حوزه اقتصاد کلان پرسون بخوانید.

در سال ۱۴۰۲، سود سهام عدالت در دو مرحله آذرماه و اسفندماه واریز شد. در مرحله دوم واریز سود سهام عدالت که از تاریخ ۲۴ تا ۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۲ انجام شد، مبلغی بین ۴۴۶ تا ۹۰۶ هزار تومان به حساب سهماداران واریز شد. البته پرداخت سود سهام عدالت برخی از سهامداران و وارثات متوفیان با مشکل مواجه شد که این افراد باید موضوع را بسته به نوع سهامداری خود از طرق مختلفی که اعلام شده پیگیری کنند.
یک عضو اتاق بازرگانی ایران درباره نوسان بازار ارز گفت: این موج هیجانی، به هیچ عنوان بلندمدت نیست و در واقع مثل یک التهاب موقتی طی چند روز آینده از بین خواهد رفت.
یک کارشناس اقتصادی در یادداشتی با اشاره به الزامات مشارکت مردم در اقتصاد به تشریح ابعاد مشارکت مردم و آثار این مشارکت بر اقتصاد ملی پرداخت.
دو واقعیت، یکی کمبودها در تأمین معیشت عمومی مردم و آن دیگر، بلبشوی نرخ‌گذاری‌ها حتی برای کالاهای اساسی و نیاز مبرم آحاد جامعه، به‌ ویژه برای اقشار مردم با درآمدهای ثابت، نه تنها فراگیر که تبدیل به «عادت ثانویه» شده است.
به جهت تحقق شعار سال و جهش در تولید با مشارکت مردم، اقتصاد خصوصی و در راس آن اقتصاد تعاونی مهمترین و اصلی ترین روش مشارکت اجتماعی و مردمی در اقتصاد و تولید است که اقتصاد تعاون از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره جایگاه مردمی خود را به اثبات رسانده و اهمیت آن در سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی نیز به درستی اشاره و تاکید شده است و با استفاده از ظرفیت تعاونیها میتوان مشارکت مردمی را به حداکثر رساند.
دولت برای کنترل افزایش کسری بودجه در هر دور از دایره شوم بالا، حقوق کارکنان خود و کارگران را کمتر از تورم افزایش می‌دهد. در نتیجه قدرت خرید کارمندان دولت و کارگران با هر دور از دایره شوم بالا سالانه کاهش می‌یابد. کاهش قدرت خرید حقوق‌بگیران طی سه دهه گذشته به جایی رسیده است که یک معلم یا یک متخصص یا کارگر فنی با حقوق دریافتی خود نمی‌تواند در شهرهای بزرگ زندگی خود را تشکیل دهد و اداره کند.
در پی انتشار برخی اخبار مبنی بر تغییر احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در بعضی از اکانت ها در شبکه های اجتماعی خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت توییتی منتشر کرد.
کارت‌های سوختگیری جایگاه‌ها جمع می‌شود یا نه؟ فعلا قرار نیست این کارت‌های سوخت جمع شود اما محدودیت قطعی است و این احتمال که جایگاه‌داران به صاحبان وسایل نقلیه بدون کارت سوخت بگویند کارت جایگاه نیست، جدی‌ است. فعلا تا تیرماه خبر محدودیت سوخت‌گیری با کارت‌های جایگاه چالش اصلی مردم خواهد بود.
در معاملات روز چهارشنبه در حالی هیجان بازار ارز و اثرپذیری بازار طلا و سکه از آن ادامه پیدا کرد که شاخص کل بورس تهران توانست با بهبود تقاضا در فضایی نسبتا آرام، به رشد ۵.۶ هزار واحدی دست پیدا کند.
در این مقاله، 7 جنبه مهم که هنگام انتخاب یک بروکر فارکس باید به آن توجه نمایید را به شما معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید هنگام جمع آوری اطلاعات درمورد کارگزاران مختلف از این چک لیست استفاده کنید.