بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (سه شنبه) بازار سهام، با ۳۲ هزار و ۶۱ واحد افزایش معادل یک و ۵۰ صدم درصد به دو میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۲۶ واحد رسید.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه) بازار سهام، با ۶ هزار و ۹۱۳ واحد کاهش معادل ۳۲ صدم درصد به دو میلیون و ۱۴۰ هزار و ۱۷۴ واحد رسید.
در هفته دوم اسفند بیش از ۵۹۴ میلیارد تومان سود جاری و سنواتی به حساب ۱.۷ میلیون سهامدار واریز شد.
به دنبال تعیین ضرب الاجل از سوی سازمان بورس برای شرکت خودروسازی مبنی بر واگذاری سهام تودلی این شرکت‌ها مدیر عامل ایران خودرو در نامه‌ای به سازمان بورس اعلام کرد که موضوع واگذاری تودلی این شرکت بعد از افزایش سرمایه ایران خودرو آغاز می شود.
به گفته مسئولان، هیچ یک از خدمات مربوط به سهام عدالت نیازمند پرداخت هزینه نیست و تمام خدمات مربوطه، از جمله پرداخت سود سهام عدالت، کاملاً رایگان است. مرحله دوم پرداخت سود سهام عدالت تا پایان اسفندماه انجام خواهد شد، که این اظهارات جدیدترین وعده وزیر امور اقتصاد و دارایی، احسان خاندوزی، در رابطه با پرداخت مرحله دوم و تسویه سود سهام عدالت مرتبط با سال ۱۴۰۱ است.
: در معاملات روز یکشنبه سیزدهم اسفند ماه 1402، شاخص کل بورس تهران 60 هزار و 470 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 147 هزار و 10 واحد رسید.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۴ هزار و ۳۲ واحدی، به سطح ۲ میلیون و ۴۵ هزار و ۷۵۱ واحدی رسید.
یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به بیش‌واکنشی فعالان بورسی به برخی خبرهای منفی گفت: در موضوع اوراق گواهی بانک مرکزی واکنش فعالان بازار سرمایه بیش از اثرات واقعی این مولفه بر معاملات بورس بود و این اتفاق به تداوم شرایط منفی در بازار سهام دامن زد.
تعداد ۴۰ متقاضی برتر نخستین رویداد «کشف باگ جایزه‌دار» از دیروز به مدت سه روز به صورت حضوری در محل سازمان بورس و اوارق بهادار به منظور کشف باگ‌های سامانه‌های بورسی از جمله «TSETMC، سامانه سجام و DDN » رقابت خود را آغاز کردند.
تعطیلات بازار سهام به پایان رسید و سهامداران، معاملات خود را از روز دوشنبه با جدیت بیشتری دنبال خواهند کرد. کارشناسان در راستای پیش بینی بورس معتقدند در هفته جاری، بورس تهران روی مدار تعادل حرکت خواهد کرد.