بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

مدیر عامل صندوق فرهنگیان معتقد است: اگر اعتمادسازی صورت پذیرد و بانک سرمایه مجددا اعتبار واقعی خود را به دست آورد و فرهنگیان بانک سرمایه را برای فعالیت های بانکی و دریافت حقوق برگزینند اتفاق های مثبت و کم نظیری را شاهد خواهیم بود.
از صنایع و معادن تا مسکن، کشاورزی و بازرگانی زیر چتر حمایتی بانک تجارت

گزارشی جامع از عملکرد تسهیلاتی بانک تجارت در سال «مهار تورم و رشد تولید»

بانک تجارت با انتشار گزارشی مبسوط ، میزان تسهیلات اعطایی به بخش‌های مختلف اقتصاد ایران اسلامی تا پایان اسفندماه 1402 را تشریح کرد.
قفل «خرید خانه‌اول با وام مسکن» در صورت پذیرش یک طرح بانکی توسط سیاستگذار پولی باز می‌شود. بررسی‌های «دنیای‌اقتصاد» درباره سطح کارآیی وام خرید مسکن نشان می‌دهد، قدرت پوششی این تسهیلات که دو سال پیش در تهران و برخی کلان‌شهرها از بین رفته بود، ابتدای سال گذشته در اکثر شهرها و استان‌ها نیز «سقوط» کرد و به میانگین ۱۰مترمربع رسید. سیاستگذار نیز در همین تعطیلات ابتدای سال با تصویب امتیاز «وام ۲میلیاردی» برای گروه‌های خاص، عملا بر «عدم کفایت» وام مسکن فعلی، مهر تایید زد.
رئیس کل بانک مرکزی با تأکید براینکه تلاطم بازار غیررسمی ارز ناشی از وضعیت منطقه است و بزودی کاهش پیدا می کند گفت: ارز ۲۸۵۰۰ تومانی امسال هم ادامه دارد و ارز تمام واردات قانونی با نرخ مبادله‌ای تأمین می شود.
معاون اقتصادی بانک مرکزی درخصوص برنامه های سال جاری گفت: سال ۱۴۰۳ از سوی رهبر معظم انقلاب «سال جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است. از این رو و باتوجه به باری که بر دوش نظام بانکی در تأمین مالی کشور است، حتماً باید نقش جدی در این عرصه ایفا کند.
افراد حائز شرایط می‌توانند برای بهره‌مندی از این تسهیلات درخواست خود را از طریق سامانه سینا به نشانی https://sina.bmn.ir/ ارسال کنند.