آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: متقاضیان شرکت در کنکور از اول تا دهم اردیبهشت فرصت دارند با ثبت‌نام در سامانه آموزش و پرورش اقدام به ترمیم نمره کنند.
رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش

تغییر در محتوای کتب اول ابتدایی را امسال آغاز خواهیم کرد

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: تغییر در محتوای کتب اول ابتدایی را امسال آغاز خواهیم کرد و در مدارس محدودی به صورت آزمایشی محتوای جدید آموزش داده خواهد شد.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتاب‌های درسی دوره ابتدایی و متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: کار تغییر کتب درسی در مرحله کارشناسی است و براساس برنامه ریزی‌های درسی، احتمال تغییر جدول عناوین دروس وجود دارد به طوریکه ممکن است اجرای آزمایشی دروس در سال ۱۴۰۴ و اجرای سراسری آن در سال ۱۴۰۵ محقق شود.
مدیر عامل صندوق فرهنگیان معتقد است: اگر اعتمادسازی صورت پذیرد و بانک سرمایه مجددا اعتبار واقعی خود را به دست آورد و فرهنگیان بانک سرمایه را برای فعالیت های بانکی و دریافت حقوق برگزینند اتفاق های مثبت و کم نظیری را شاهد خواهیم بود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه سال تحصیلی گذشته حدود ۵۰ هزار نفر از افراد بازمانده از تحصیل را جذب کرده‌ایم گفت: امسال علی رغم اینکه در موضوع شناسایی افراد بازمانده از تحصیل دستاوردهایی داشتیم، عمده چالش ما در بحث جذب این افراد به تحصیل است.
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: بسیاری از آسیب‌ها زمانی آغاز می شود که دانش آموز در روند پیشرفت تحصیلی با مشکل مواجه می‌شود، بنابراین توجه به موضوع هدایت تحصیلی یکی از راه‌های جلوگیری از ورود دانش آموز به آسیب است که باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه همه ساله برنامه «سنجش سلامت جسمانی» و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی و بدو ورود به دبستان و غربالگری نوآموزان در تابستان اجرا می شد گفت: امسال برای اولین بار در طول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ طرح در حال اجرا است.
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به وجود ۱۰۰ هزار کلاس درس ناایمن در کشور، گفت : در سال ۱۴۰۳ صنعتی سازی، سبک سازی و ارزان سازی موضوعاتی است که پیگیری آن در دستور کار است؛ در حوزه مقاوم سازی کار به صورت جدی دنبال می‌شود تا مدارس ناایمن به مدارس ایمن تبدیل شوند.
اگر عدد یک میلیون و 400 هزار را در 360 هزار تومان ضرب کنیم، مبلغی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان از محل برگزاری این آزمون‌های استخدامی حاصل می‌شود. هم اکنون محل هزینه کرد این درآمد حاصل به یکی از سؤالات اساسی در فضای مجازی منتشر شده است.
وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مدارس می‌توانند به اقتضای شرایط ضمن اجرای کامل برنامه درسی و رعایت ساعات مصوب آموزشی هر دوره، نسبت به شروع ساعت کار مدرسه با یک ساعت تأخیر اقدام کنند‌.
مدیر فنی شبکه شاد تشریح کرد:

پاک‌شدن محتواهای غیراخلاقی از «شاد»

مدیر فنی شبکه شاد با بیان اینکه پلتفرم آموزشی در شاد برای پایه پنجم دبستان تا کلاس دوازدهم در قالب فیلم‌های آموزشی به صورت رایگان طراحی شده است گفت: این در حالیست که کاربران برای استفاده از برنامه‌های «کنکور» و «تیزهوشان» باید اشتراک تهیه کنند و بهره‌مندی از این بخش رایگان نیست.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه پیک نوروزی نداریم، گفت: هیچ چیزی که در قالب مشق و نوشتن باشد، نداریم و توصیه ما هم این است که مشق خاصی به دانش‌آموزان داده نشود
تمام موارد مربوط به اعتراضات، انصرافی‌ها و تعیین نیروهای جایگزین آزمون استخدام سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در قالب کارنامه نهایی به‌ روزرسانی شده و از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش قابل مشاهده است.
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد:

تدوین سند تحول بنیادین آخرین خدمت شورای عالی آموزش و پرورش

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: آخرین خدمت این شورا تدوین سند تحول بنیادین است، در دوره بی‌ثباتی مدیریتی و تغییر متعدد وزرای آموزش و پرورش، اگر ثبات و استقلال شورای عالی نبود، امروز نامی از سند باقی نمی‌ماند.
آموزش پرورش استان اصفهان فراهم میکند:

۷۰۰۰ فضا برای اسکان مسافران نوروزی در اصفهان

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: از هفته آخر اسفند ماه پذیرش میهمانان نوروزی را خواهیم داشت، پایان اسکان ۱۲ فروردین و میهمانان تحت پوشش بیمه مسافرین خواهند بود.