محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: بعد از ظهر امروز (۱۳ اسفند) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطقی از دامنه‌ های زاگرس واقع در غرب و شمال غرب ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد رخ می دهد. همچنین در غالب مناطق کشور تا روز چهارشنبه (۱۶ اسفند) روند افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص برگزاری بیست‌و‌یکمین نمایشگاه محیط زیست گفت: تلاش ما این است که نمایشگاه محیط زیست در هفته محیط زیست در سال آینده توسط سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شود. لذا در نمایشگاه بخش خصوصی حضور پیدا نخواهیم کرد.
هر چقدر دی و بهمن در سرما و بارش بی‌فروغ بودند، اسفند در حال جبران است. وارد نهمین روز ماه اسفند شده‌ایم و برای امروز و آخر هفته پیش‌بینی‌ها از بارش‌های جدی باران و برف در بیش از ۲۰ استان کشور خبر می‌دهد. اما برخی‌ها این سرما را جدی‌تر هم گرفته‌اند و شایعاتی درباره اینکه بی‌سابقه‌ترین اسفند از نظر سرما را در پیش خواهیم داشت، به گوش می‌رسد.
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با تداوم بارش‌ها و ماندگاری هوای سرد تا ۲ روز آینده گفت: همه نیروهای امدادی، خدماتی، راهداری، هلال احمر، پلیس راه و… ضمن آماده‌باش کامل در حال خدمت رسانی و بازگشایی معابر اصلی هستند.
با توجه به بارندگی‌های اخیر و سیلاب به وجود آمده در جنوب استان سیستان و بلوچستان احتمال خروج تمساح‌ پوزه کوتاه(گاندو) از برکه وجود دارد.
گرچه خطرات بهداشتی ناشی از آلودگی هوا با ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM 2.5) که با چشم دیده نمی‌شوند، در شهرهای بزرگ کاملاً شناخته، یک پژوهش جدید در آمریکا نشان می‌دهد این آلاینده‌ها خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را بالا می‌برد.
نخستین برف زمستانی در استان قم آغاز شد و برای اولین بار در سال جاری تمامی نقاط استان پوشیده از برف شده است.
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که "ایران" دومین کشور دنیا از نظر نرخ و سومین کشور از نظر مساحت فرونشست در جهان است!